mobile

Badania – skąd mieszkańcy czerpią wiedzę o Ochocie?

Warto wiedzieć jak mieszkańcy postrzegają swoją dzielnicę, skąd czerpią wiedzę o niej? Co uznają za mocne strony, które obszary wymagają, ich zdaniem, poprawy? Jak Ochotę widzą jej mieszkańcy? - To bardzo ważne pytania i warto znać na nie odpowiedzi. 

informacja prasowa
Badania – skąd mieszkańcy czerpią wiedzę o Ochocie?

I właśnie po to już po raz drugi został przygotowany raport z oceny jakości życia na Ochocie w odniesieniu do przeprowadzonych badań „Ocena jakości życia w dzielnicy Ochota”, przeprowadzonych przez firmę ABR SESTA Market Research & Consulting (badanie zrealizowano techniką CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing na reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć grupie dorosłych mieszkańców dzielnicy Ochota). Rok temu pisaliśmy kilkakrotnie o wynikach za 2021 r., a teraz, już po raz kolejny, zajmujemy się raportem z badań przeprowadzonych w listopadzie 2022 r. Możemy porównać obydwa raporty, zobaczyć jak przez rok zmieniła się opinia mieszkańców odnośnie jakości życia na Ochocie.

Ogólnie respondenci wysoko ocenili jakość życia na Ochocie. Aż 8 na 10 mieszkańców ankietowanych podczas badań udzieliło odpowiedzi – zdecydowania dobrze lub raczej dobrze. W sumie dało to wynik 85 % ocen pozytywnych. To jest bardzo dobry wynik!

W tym materiale skoncentrujemy się na źródłach informacji o dzielnicy. Oczywiście, sprawy dzielnicy są tematem rozmów w środowisku większości badanych. Wyniki badań wskazują, że, zasadniczo, w stosunku do zeszłego roku nie zmienia się struktura źródeł informacji o sprawach dzielnicy. Ponad połowa respondentów (52%) udzieliła odpowiedzi, że głównym źródłem informacji są rozmowy z rodziną lub znajomymi (przed rokiem było to 58%), plakaty, ulotki, inne druki (31%, przed rokiem 33%), prasa lokalna drukowana (30%, przed rokiem 27%), media społecznościowe –(23%, przed rokiem 28%), portale internetowe dotyczące Ochoty (22%, przed rokiem 26 %), strona internetowa urzędu dzielnicy (14%, przed rokiem 13%), inne (1%, przed rokiem 7%). Odpowiedzi nie szukam informacji o życiu dzielnicy udzieliło 12% ankietowanych.

Okazuje się, że pomimo ciągłej ekspansji internetu, mediów społecznościowych nadal ponad połowa badanych czerpie wiedzę o dzielnicy z rozmów z rodziną lub znajomymi. Badania pokazują również wciąż znaczącą rolę mediów tradycyjnych (drukowana prasa lokalna) oraz plakatów i ulotek.

fot. J. Kawaliszyn

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda