mobile

Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

Od niedawna bilety warszawskiej komunikacji miejskiej kupić można za pośrednictwem serwisu jakdojade.pl. To jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek połączeń transportu publicznego. Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza system dystrybucji biletów.

Informacja prasowa
Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

ZTM sukcesywnie otwiera rynek sprzedaży biletów warszawskiej komunikacji miejskiej. Firmy, które chcą stać się częścią tzw. systemu otwartego muszą oczywiście spełnić określone wymogi formalne i techniczne. Od początku lipca współpraca ZTM z podmiotami prowadzącymi sprzedaż biletów czasowych, jednorazowych oraz krótkookresowych przy użyciu telefonów komórkowych funkcjonuje na nowych zasadach, jednakowych dla wszystkich chętnych.

W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy, które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash. Kolejny jest serwis jakdojade.pl. Od 5 grudnia rozpoczął on sprzedaż biletów jednorazowych, czasowych i krótkookresowych. Zapłacić za nie można przy użyciu karty płatniczej podpiętej do konta użytkownika lub skorzystać z płatności BLIK.

System otwarty cechuje się równymi i jednakowymi zasadami obowiązującymi dla wszystkich. Umowa zawierana jest z każdą chętną firmą akceptującą jej treść oraz spełniającą minimalne wymogi dotyczące oferowanej aplikacji mobilnej służącej do sprzedaży biletów. Dotyczą one m.in. zapewnienia sprzedaży 24 godziny na dobę, stałego nadzoru technicznego i informatycznego nad systemem, należytych zabezpieczeń, bieżącego przekazywania informacji do ZTM, wersji językowych, umożliwienia dokonywania płatności co najmniej dwoma sposobami, a także obsługi minimum dwóch systemów operacyjnych. Spełnianie wszystkich wymagań sprawdzane jest podczas miesięcznych testów.

Na początku grudnia ZTM ogłosił także nowe reguły współpracy z firmami, które chcą uruchomić stacjonarne biletomaty. Tutaj również niezbędne jest spełnienie określonych wymogów, co sprawdzane jest podczas maksymalnie 10-dniowych testów funkcjonalno-technicznych. Każda firma, z którą Zarząd Transportu Miejskiego decyduje się podpisać umowę, zobowiązuje się do dostarczenia i zainstalowania co najmniej 30 biletomatów we wskazanych przez siebie lokalizacjach. Musi także uruchomić sprzedaż w okresie maksymalnie do roku od zawarcia kontraktu, jak również prowadzić bieżącą eksploatację i serwis tych automatów.

Sieć sprzedaży biletów stale się powiększa. Teraz to już m.in. ponad 4 tys. punktów sprzedaży, 21 Punktów Obsługi Pasażerów, ponad 720 biletomatów stacjonarnych i ponad 1900 mobilnych/pojazdowych. Stale rośnie także znaczenie internetowych kanałów dystrybucji, również z wykorzystaniem specjalnych aplikacji mobilnych.

Więcej informacji na temat sprzedaży biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych w ramach systemu otwartego dostępne jest pod adresem: http://www.ztm.waw.pl/?c=695&l=1.

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko