mobile
REKLAMA

Dieta po trzydzistce

Mając 30 lat warto już zacząć dbać o swoje zdrowie a najprościej można to zrobić zmieniając dietę.

 

 

Agata Mośicka
TAGI zdrowie dieta
Dieta po trzydzistce

Spowolnienie procesów przemiany materii następuje w ludzkim organizmie wcześniej niż nam się wydaje. U trzydziestoletniej osoby perystaltyka jelit spowalnia. Dużo wolniej spalane są pokarmy i pojawia się tu i tam odkładający się tłuszczyk.

Kobiety po 30 tce coraz częściej decydują się na swoją pierwszą ciążę. Łatwo jest się chwalić piękną sylwetką w miesiąc po urodzeniu dziecka, jeśli ma się wiek poniżej 30 lat, ale rodząc dzieci po 30 tce niezwykle trudno zgubić nadmiar kilogramów.

W tym wieku trzeba już zacząć myśleć o zdrowej diecie i zdecydowanie spędzać aktywnie czas, uprawiając jakiś sport lub chociaż intensywnie spacerując.

Wiele osób 30 letnich poświęca większość dnia pracy, spożywając podstawowe posiłki w biegu. Są to przeważnie fast foody, kebaby, pizza i napoje energetyzujące. Myśląc, że są wciąż młodzi i nic im nie może zaszkodzić bagatelizują poważne zagrożenie. Po 30tce w naszych organizmach rozpoczynają się już procesy, których skutki są odczuwalne w późniejszym okresie naszego życia.

Mając powyższe na uwadze warto sobie uświadomić, że nasz organizm jest tym, co wchłania przez przewód pokarmowy a pierwszym etapem tego wchłaniania jest wątroba, o którą powinniśmy dbać od najmłodszych lat, dlatego nasza dieta powinna być lekka, bogata w witaminy, składniki mineralne oraz błonnik.

Wskazane jest spożywanie różnego rodzaju sałatek warzywnych z dodatkiem zdrowych olejów, takich jak na przykład olej z pestek dyni czy z czarnuszki. Niezbędne jest chude, najlepiej gotowane mięso, będące źródłem białka. Wzbogacenie diety o różnorodne kasze, które są bogactwem magnezu i błonnika, przyczyni się do poprawienia trawienia.

Z pewnością warto pamiętać o rybach, jednak ostatnio coraz więcej mówi się o zatruciu wód, więc zdrowsze może okazać się spożywanie ryb słodkowodnych.

Do tej pory zalecane w dietach owoce, kryją w sobie jednak sporą zawartość cukrów, więc należy spożywać je w umiarkowanych ilościach, szczególnie te słodkie. Godne polecenia są takie, niezwykle wartościowe, owoce, jak pomelo, kaki, banany, żurawina czy borówka amerykańska. Są one źródłem cennych witamin, błonnika i antyoksydantów.

Odpowiednia dieta, wbrew pozorom, nie polega na niejedzeniu a przeciwnie na częstym spożywaniu niewielkich i zdrowych posiłków. Słodycze i tłuszcz należy wykluczyć z menu a urozmaicać je raczej zdrowymi przekąskami w postaci suszonych owoców lub orzechów bogatych w magnez.

Warto kupować żywność ekologiczną, najmniej przetworzoną, ponieważ proces ten zabija wszelkie jej wartościowe składniki. Ponieważ nie jesteśmy w stanie zapewnić organizmowi odpowiedniej ilości witamin i minerałów spożywając ogólnie dostępne produkty, konieczne jest wprowadzenie do diety dobrych jakościowo suplementów diety.

Warty podkreślenia jest fakt, że w wieku 30 lat bardzo dobrze działają na organizm wszelkie diety odchudzające. Zmiany w sposobie życia i odżywiania, jakie poczynimy w tym wieku, na pewno zaprocentują zdrowiem na długie lata. Redukując w wieku 30 lat tylko 10 % nadwagi ograniczamy ryzyko zachorowania w przyszłości na cukrzycę.

W diecie 30 latka, który chce zatrzymać swój młody wygląd na dłużej, powinny znaleźć się produkty zawierające duże ilości przeciwutleniaczy, spowalniających proces starzenia, wzmacniającego odporność organizmu żelaza oraz innych czynników odżywczych.

30 lat to wiek, kiedy jeszcze bez zbędnego wysiłku można zadbać o kondycję zdrowotną, inwestując w ten sposób w swoją zdrową przyszłość.

 

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko