mobile

Dworzec Wileński oblegany

Druga linia warszawskiego Metra, uruchomiona 8 marca już zyskała miano najważniejszego środka komunikacji stolicy od lat. Okazuje się, że to jednak nie „przesiadkowa” Świętokrzyska stałą się najczęściej odwiedzaną stacją, lecz Dworzec Wileński, gdzie jednego dnia potrafi się tam pojawić ponad 31 tysięcy osób.

TAGI Metro
Dworzec Wileński oblegany

Otwarta z nie lada opóźnieniem (data przekładana przez ponad pół roku), druga linia metra stała się jednym z najważniejszych połączeń komunikacyjnych w stolicy, zwłaszcza po awaryjnym zamknięciu mostu łazienkowskiego. Okazało się to istnym wybawieniem dla warszawiaków, a w szczególności, jak się okazuje, mieszkańców Pragi.

Pierwsze podsumowanie

Pod koniec marca, Metro Warszawskie podsumowało dotychczasową działalność drugiej linii metra. Jak wynika ze statystyk, prezentujących dane pochodzące z liczników bramek biletowych, warszawiacy chętnie korzystają z nowego połączenia – średnio około 110 tysięcy osób dziennie.

Najbardziej oblegane stacje do Metro Dworzec Wileński i Metro Świętokrzyska. Z kolei najmniej uczęszczane okazały się stacje Stadion, Centrum Nauki Kopernik oraz, co ciekawe, Rondo ONZ. O ile dwa pierwsze tłumaczy stosunkowo mała zabudowa mieszkalna, to nie można tego powiedzieć o zwykle zatłoczonej i ruchliwej okolicy przy Rondzie ONZ. Być może mieszkańcy nie przyzwyczaili się tam jeszcze od korzystania z tej formy komunikacji i wciąż przekładają ją nad połączenia tramwajowe i autobusowe. 

Już w przyszłym roku rozpocznie się budowa kolejnych sześciu stacji II linii, a do 2022 roku ma powstać pięć kolejnych. Inwestycja również będzie współfinansowana ze środków unijnych.

Liczba pasażerów korzystających z odcinka centralnego II linii metra

9 marca – 120 246,
10 marca – 130 544,
11 marca – 120 748,
12 marca – 117 541,
13 marca – 111 059,
14 marca – 71 181,
15 marca – 62 097,
16 marca – 113 469,
17 marca – 109 711,
18 marca – 110 420.

Centralny odcinek II linii metra w pigułce:

7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński,
6 wentylatorni,
czas przejazdu całej trasy: 10 – 12 min,
częstotliwość kursowania: około 3 min,
początek kursowania: 8 marca 2015 r.,
koszt budowy wraz z zakupem taboru: 5 942 289 708 zł,
wartość dofinansowania z UE: 3 111 000 000 zł,
podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę: 28 października 2009 r.,
rozpoczęcie prac w terenie: ul. Prosta – 11 września 2010 r., Powiśle – 15 listopada 2010 r., ul. Sokola – 4 czerwca 2011 r., ul. Świętokrzyska – 11 czerwca 2011 r., ul. Targowa – 15 października 2011 r.,
zakończenie prac budowlanych: 30 września 2014 r.,
wykonawca: konsorcjum Astaldi/Gülermak/Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów,
głębokość stacji do poziomu peronu: Rondo Daszyńskiego – 15 m, Rondo ONZ – 14 m, Świętokrzyska – 19 m, Nowy Świat-Uniwersytet – 23 m, Centrum Nauki Kopernik – 19 m, Stadion Narodowy- 13 m, Dworzec Wileński – 13 m,
zużyto 463 000 m³ betonu, 48 000 ton stali,
długość peronów na stacjach: po 120 m,
długość tuneli: 4,2 km,
średnica tunelu: 5,4 m,
prędkość drążenia tunelu tarczą TBM (Tunell Boring Machine) – 80 m na tydzień,
długość tunelu pod dnem Wisły: 870 m,
długość łącznika pomiędzy I a II linią: 533 m.

Źródło ZTM

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko