mobile

Jak określać cele marketingowe, mając lokalny biznes?

Dla lokalnych biznesów ogromne znaczenie ma widoczność wśród użytkowników wyszukiwarki, którzy znajdują się w bliskim położeniu geograficznym. To właśnie te osoby są bowiem potencjalnymi klientami. Z tego powodu warto wiedzieć, jak określać cele marketingowe w przypadku lokalnych biznesów. W wielu przypadkach celem tym może być określony poziom widoczności strony w lokalnych wynikach Google.

Artykuł sponsorowany
Jak określać cele marketingowe, mając lokalny biznes?

Zwiększanie widoczności strony w lokalnych wynikach wyszukiwania Google

Jeżeli wiesz, że kierujesz swoją ofertę głównie do osób, które znajdują się w pobliżu siedziby Twojej firmy, Twoim celem marketingowym może stać się zwiększenie widoczności strony internetowej pod lokalne wyszukiwania. Jeżeli więc na przykład prowadzisz salon fryzjerski w Krakowie i użytkownik, który znajduje się na terenie tego miasta wpisze w oknie wyszukiwania hasło „fryzjer”, Twoja strona internetowa powinna pojawić się mu możliwie najwyżej w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak za sprawą technologii geolokalizacji. W wielu przypadkach nie jest potrzebne nawet wpisywanie przez użytkownika członu „Kraków”. Wyszukiwarka ma bowiem informacje dotyczące tego, jakie jest położenie geograficzne jej użytkowników. Więcej na temat pozycjonowania lokalnego możesz przeczytać tutaj: https://semcore.pl/pozycjonowanie-krakow/.

Optymalizacja firmowej wizytówki

Optymalizacja firmowej wizytówki, a co za tym idzie lepsza jej widoczność i pozyskiwanie klientów z Map Google także może być doskonałym rozwiązaniem. Możesz zdecydować się na taki krok w sytuacji, gdy Twój biznes działa stacjonarnie. Spore znaczenie ma w tym przypadku zgodność informacji opublikowanych na firmowym profilu z tymi, które znajdują się na stronie internetowej. Pamiętaj także o tym, że optymalizacja firmowej wizytówki oznacza również między innymi uzupełnienie opisów kategorii usług i produktów. Wiele zależy w tym przypadku od specyfiki Twojej branży. Nie wszyscy przedsiębiorcy mają świadomość, że profile firmowe w Mapach Google także można pozycjonować.

Google Ads kierowane do wąskiego obszaru geograficznego

Zwiększanie widoczności w wyszukiwarce dla lokalnych zapytań to nie tylko pozycjonowanie (https://semcore.pl/pozycjonowanie). W wielu przypadkach bowiem warto zdecydować się na marketing Google Ads, czyli linki sponsorowane w wyszukiwarce oraz w sieci reklamowej partnerów Google.

Kampanie Google Ads umożliwiają targetowanie reklam na określone lokalizacje, co pozwala na dotarcie do osób znajdujących się w pobliżu Twojej działalności lub tych, którzy aktywnie szukają produktów lub usług w Twojej okolicy. Możesz ustawić kampanię tak, aby Twoje reklamy pojawiały się w wynikach wyszukiwania wraz z lokalnymi zapytaniami, jak np. „kawiarnia w Warszawie” czy „mechanik samochodowy w Krakowie". Google Ads oferuje różnorodne formaty reklam, w tym reklamy tekstowe, graficzne, a nawet wideo, co pozwala na kreatywne i angażujące przedstawienie oferty Twojego biznesu. Możesz także korzystać z zaawansowanych narzędzi do analizy i optymalizacji kampanii, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji i osiągać lepsze wyniki.

Jeżeli nie jesteś pewien, który dokładnie cel marketingowy obrać i w jaki sposób sprawdzać, w jakim stopniu udało się go osiągnąć (cele marketingowe są bowiem strategiczne, mierzalne i określone w czasie), skonsultuj się z którąś z cenionych agencji marketingu internetowego. Jedną z godnych polecenia firm jest agencja Semcore.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda