mobile
REKLAMA

Jeść można wszystko, byle z głową – spotkanie w ramach festiwalu EKOstudent

Co jeść, żeby nie przytyć? Czy cukier jest zdrowy? Czy potrzebujemy diety bezglutenowej? Ile można zjeść truskawek? Na te i wiele innych pytań odpowiedział dr Daniel Parol, dietetyk i trener, który w ramach dwunastej już odsłony festiwalu EKOstudent organizowanej przez Zrzeszenia Studentów Polskich Szkoły Głównej Handlowej przeprowadził wykład pt.Co to jest zdrowe. Obalamy mity dietetyczne!

Andrzej Łukasiak
Jeść można wszystko, byle z głową – spotkanie w ramach festiwalu EKOstudent

Wraz z nastaniem wiosny wielu z nas coraz częściej myśli o diecie i ćwiczeniach, które pozwolą nam osiągnąć wymarzoną sylwetkę jeszcze przed wakacjami. Niestety żyjemy w erze przesytu informacji, pełnej różnorodnych mitów, które nie pomagają nam osiągnąć upragnionego celu. Dzieje się tak również w kwestii żywienia, gdzie za sprawą marketingowych i pseudozdrowotnych tricków wmawia się nam, co jest zdrowe, a co nie.

Dr Daniel Parol, który na co dzień zajmuję się kwestią zdrowego żywienia i rozwoju, włożył dużo pracy, by w czasie swojego wystąpienia na SGH obalić wiele mylnych przekonań dotyczących naszej diety i produktów, które stosujemy w kuchni. Spotkanie przyciągnęło ogromną liczbę zainteresowanych, co spowodowało, iż organizatorzy musieli zmienić miejsce spotkania na bardziej pojemne.

Zgromadzeni na auli uczestnicy wysłuchali niezwykle interesującego i zabawnego wykładu. Mogli również zadawać pytania. Dr Daniel Parol skupił się przede wszystkim na wyjaśnieniu, iż tak naprawdę nie istnieje coś takiego, jak złe jedzenie. Każdy z nas może jeść to, co chce, ale należy pamiętać o odpowiednich proporcjach i zdrowym trybie życia.

Wśród licznych przykładów żywieniowych mitów znalazło się m.in. stwierdzenie, iż cukier zawsze szkodzi. Okazuje się, że tak nie jest, a cukry mogą być ważnym źródłem energii. Nie ma również znaczenia, jakiej soli używamy w naszej kuchni. Choć panuje przekonanie o tym, że najlepiej stosować np. sól himalajską, nie należy brać go do serca. Każda sól, również ta najtańsza, kuchenna ma ten sam wpływ na nasz organizm, a dobór powinien zależeć wyłącznie od naszych preferencji smakowych.

Nie można również obawiać się picia mleka, które, nawet jeśli jest pasteryzowane, nie wpływa szkodliwie na nasz organizm. Co więcej, jest szczególnie wskazane dla dzieci i osób starszych, gdyż sprawia, iż trudniej o wszelkie złamania. Należy pamiętać o spożywaniu dużej ilości warzyw, które są zbawiennym eliksirem zdrowia dla naszych organizmów. Prowadzący obalił także mit dotyczący tycia w skutek spożywania owoców. Okazuje się, że są one dla nas nie tylko wspaniałym źródłem witamin i błonnika, ale również nie wpływają szkodliwie na naszą wagę. Warto pamiętać, że jednym z najmniej tuczących owoców są truskawki, a sezon na nie już wkrótce.

Dr Parol zwrócił uwagę, iż wielu Polaków kieruje się w diecie poradami, które można znaleźć w sieci. Jego zdaniem powinniśmy, podobnie jak porady medyczne, dzielić zdobytą w ten sposób wiedzę przez pół. Internet pełn jest cudownych diet i magicznych suplementów. Tymczasem każdy z nas potrzebuje wyłącznie zbilansowanego i dopasowanego do trybu zycia jadłospisu. Nie trzeba się katować rygorystycznymi dietamii, czy też rezygnować z ulubionych potraw. Bardzo wiele zależy od ilości.

Wykład, który odbył się w Auli Szkoły Głównej Handlowej, był częścią festiwalu EKOstudent, który ma za zadanie przekonać uczestników, że zdrowy i ekologiczny tryb życia nie oznacza wcale tysiąca wyrzeczeń i restrykcji. Wręcz przeciwnie. Pozwala na zachowanie zdrowia i dobrej kondycji, a także troskę o środowisko naturalne.

Więcej informacji o żywieniowych mitach i tym, co jeść, żeby nie przytyć można znaleźć na stronie dr Parola – damianparol.com

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko