mobile

Kompleksowe zmiany na ulicach Warszawy

W tym roku warszawscy drogowcy intensywnie pracowali nad stanem nawierzchni ulic i poprawą komfortu pieszych. Stolica wzbogaciła się o 156 tys. m2 równych chodników. Wszystkie nowe trotuary ułożone w linii prostej połączyłyby Warszawę z Radomiem.

 

Informacja prasowa
Kompleksowe zmiany na ulicach Warszawy

Stołeczne ulice zmieniają się na lepsze. Warszawa dla wszystkich, to Warszawa dla kierowców, rowerzystów, dla tych, którzy się poruszają się komunikacja miejską i dla pieszych. Dlatego tak ważne jest remontowanie dróg w sposób kompleksowy, pamiętając o osobach z niepełnosprawnościami czy o zapewnieniu mieszkańcom zieleni – mówi Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.

Nowe chodniki z korzyścią dla warszawiaków

Za nami kolejny pracowity rok, w którym warszawscy drogowcy intensywnie zajmowali się poprawą bezpieczeństwa na ulicach. Kompleksowe działania, prowadzone przez Zarząd Dróg Miejskich polegały na remontach i budowach nowych chodników, wymianie nawierzchni jezdni, oświetlenia, sygnalizacji i rozwoju sieci asfaltowych dróg dla rowerów. W 2018 roku  padł kolejny rekord. W sumie na 29 ulicach warszawscy drogowcy wyremontowali i wybudowali 156 tys. m2 chodników, za niemal 38 mln zł. Dla porównania – to tyle samo, co łącznie w latach 2015, 2016 i 2017 i niemal dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. Obszar wyremontowanych chodników można przyrównać do powierzchni 22 PGE Narodowych bądź długości 208 mostów Świętokrzyskich. Trotuary ułożone w linii prostej, dotarłyby z Warszawy do Radomia.

Remonty małe i duże

Z nowych trotuarów warszawiacy mogą korzystać m.in. na ul. Łukowskiej (900m2), ul. Dobrej (300 m2) czy w al. Wilanowskiej (900 m2). Większe zmiany nastąpiłym.in. na ul. Puławskiej (23600 m2), ul. Wiertniczej (15600 m2), ul. Miodowej (8500 m2), ul. Powsińskiej (6800 m2), ul. Radzymińskiej (5650 m2) czy na ul. Lindleya (2000 m2). Dużą metamorfozę przeszła ul. Wawelska, na której drogowcy ułożyli blisko 1600 m2 nowej nawierzchni. Przy okazji wszystkich prac remontowane były również przystanki i zatoki autobusowe. Tak stało się m.in. na ul. Sławka, ul. Wiertniczej, ul. Powsińskiej czy na ul. Radzymińskiej. Inicjatorami wielu remontów byli sami warszawiacy, którzy zgłaszali swoje pomysły do budżetu partycypacyjnego. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców, ceniących bezpieczeństwo i wygodę, nowe chodniki powstały m.in. na ul. Ryżowej, ul. Czołowej czy ul. Zatylnej.

Zieleń i dbałość o estetykę przestrzeni

Przy okazji układania nowych chodników czy asfaltowania dróg dla rowerów miasto dba o zazielenianie przestrzeni. Nowe drzewa, krzewy i trawniki poprawiają przydrożną estetykę, a także pozytywnie wpływają na klimat oraz jakość powietrza. W czasie większości prowadzonych prac rezerwowane są także miejsca na nowe nasadzenia. Tylko w tym roku na ul. Bazyliańskiej pojawiło się 6 klonów i ok. 1000 krzewów (derenia, berberysu i ligustru), ul. Krasnobrodzka wzbogaciła się o 7 wiśni oraz żywopłot z blisko 2000 krzewów ligustru i irgi. Do końca 2018 r. na ul. Puławskiej dosadzonych zostanie 100 nowych dębów.

Nasadzenia poprawiają również bezpieczeństwo. Zieleń zabezpiecza w ten sposób przejścia dla pieszych, skrzyżowania i chodnik przed parkowaniem niezgodnym z przepisami. Przy ul. Bonifraterskiej i ul. Konwiktorskiej posadzone zostały 4 nowe lipy drobnolistne oraz ponad tysiąc krzewów irgi i śnieguliczki. Pojawiła się również rabata kwietna przed bramą stadionu.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Dbanie o bezpieczeństwo pieszych jest jednym z priorytetów władz Warszawy. Dorośli, dzieci, jak również osoby z różnymi niepełnosprawnościami mogą korzystać z wprowadzonych udogodnień, które stały się standardem wyremontowanych dróg. Warszawscy drogowcy poszerzają trotuary i układają je z betonowych płyt o wymiarach 50 x 50 cm. W okolicach przejść dla pieszych montowane są specjalne płyty ostrzegawcze, a przy głównych ciągach pojawiają się płyty ryflowane dla osób niewidomych i niedowidzących.

Źródło: Zarząd Dróg Miejskich

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko