mobile

Który most jest najbardziej popularny w Warszawie?

ZDM przeprowadziło coroczne badania pod kątem natężenia ruchu samochodowego na mostach. Znamy nazwę najpopularniejszego mostu w Warszawie.

Agata Mościcka
TAGI
Który most jest najbardziej popularny w Warszawie?

Przez warszawskie mosty codziennie przejeżdża ponad pół miliona pojazdów. Najczęściej wybieranym jest most Grota-Roweckiego (w 2016 roku przejechało nim aż 180 057 pojazdów w ciągu doby), ale również odbudowany w zeszłym roku most Łazienkowski cieszy się dużą popularnością. Jak każdego roku, natężenie ruchu na stołecznych mostach zweryfikował Zarząd Dróg Miejskich. Według danych uzyskanych w wyniku obserwacji i analiz ZDM, średnie natężenie dobowe na stołecznych mostach wyniosło w zeszłym roku 619 910 pojazdów. Oznacza to, że warszawskie mosty w 2016 roku musiało przejechać o 25 tysięcy więcej pojazdów niż w roku 2015, gdy dobowa ilość pojazdów na przeprawach w Warszawie osiągnęła liczbę 594 196.
Ruch na Moście Grota-Roweckiego zwiększył się w porównaniu do 2015 roku o ponad 17 tysięcy pojazdów.
   Odbudowany po pożarze most Łazienkowski jest kolejnym mostem wybieranym najczęściej przez kierowców. Liczba pojazdów, które przejechały przez tę przeprawę w zeszłym roku to 117 752, czyli ponad 16 tysięcy samochodów więcej niż w 2015 roku. Po remoncie most Łazienkowski wyprzedził w rankingu najczęściej używanych przepraw w stolicy most Sierakowski, z którego w 2016 roku skorzystało dobowo średnio około 108 514 pojazdów, co oznacza, ze było ich o około 5 tysięcy mniej niż rok wcześniej. Następny w kolejności jest most Północny, na którym średnie dobowe natężenie ruchu wzrosło o ponad tysiąc pojazdów w 2016 roku w porównaniu do roku 2015 i wyniosło 62 670 pojazdów. Mostem Gdańskim w zeszłym roku przejechało więcej pojazdów niż w roku poprzednim (50 631), natomiast Mostem Poniatowskiego, mniej (50 602). Analogiczna sytuacja miała miejsce w przypadku mostów Świętokrzyskiego (25 575) oraz Śląsko-Dąbrowskiego (24 109).
Zdaniem kierowców i mieszkańców Warszawy duże obłożenie mostów w stolicy wynika nie tyle z upodobań użytkowników do konkretnych mostów, ile po prostu z ich zbyt małej ilości na Wiśle. 
Plany budowy Mostu Krasińskiego zostały wstrzymane, więc na nową przeprawę przez rzekę  przyjdzie Warszawiakom jeszcze poczekać.
 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda