mobile

M2 - budowa mimo pandemii

Pomimo pandemii prace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2 postępują. Trwa budowa tuneli, ogromnej hali torów odstawczych, a także wyjść ze stacji. Lada moment na trasę wrócą tramwaje na ulicy Rembielińskiej.

inf. prasowa
M2 - budowa mimo pandemii

Tarcza Maria, drążąca tunel metra, osiągnęła już niemal połowę długości trasy, a tarcza Anna zakończyła pierwszy odcinek (pomiędzy stacją Kondratowicza i Bródno) i przechodzi prace serwisowe. Tarcze TBM mają do wydrążenia dwa tunele po niemal trzy kilometry długości, każdy podzielony na trzy odcinki. Budowa tuneli przebiega sprawnie i skończy się w tym roku. Postęp tarcz można na bieżąco śledzić na stronie metro.waw.pl, jest on aktualizowany raz w tygodniu, w każdy piątek.

 

Wrócą tramwaje

Jeszcze w tym miesiącu tramwaje wrócą na swoją stałą trasę - skończy się odbudowa torowiska wzdłuż ulicy Rembielińskiej, które rok temu zostało rozebrane pod budowę podziemnej hali torów odstawczych metra. Wykonawca metra zabierze się za prace ziemne w rejonie świątyni parafii św. Włodzimierza, gdzie do tej pory teren był zajęty przez tymczasowe torowisko, którym tramwaje omijały plac budowy. Trzeba w tym miejscu wykonać płytę stropową dla mierzącej 60 metrów szerokości podziemnej hali. Właśnie na Bródnie powstaje największa podziemna budowla tego odcinka linii M2 – hala o kubaturze niemal 470 tys. metrów sześciennych.

 

Przejścia podziemne

Równolegle na wszystkich stacjach trwa budowa przejść podziemnych i wyjść z przyszłych stacji. Najbardziej zaawansowana pod tym względem jest stacja Kondratowicza, której betonowy korpus jest już skończony. W najbliższych tygodniach skończy się budowa korpusu stacji Zacisze, gdzie trwają prace przy budowie dwóch ostatnich sekcji płyty dennej.

 

Północno-wschodni odcinek linii M2

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno" przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

Wykonawcą jest konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, kontrakt opiewa na 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka północno-wschodniego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

 

 

 

Źródło: UM Warszawa

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda