mobile

Miejski Rzecznik Konsumentów

Co zrobić z zamoczonym telefonem albo lodówką, która nie chłodzi? To dwa przykłady z 10 tys. spraw, które wpłynęły w kończącym się roku do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Informacja prasowa
Miejski Rzecznik Konsumentów

Jak co roku z różnych form działań rzecznika korzystały tysiące mieszkańców Warszawy. Najliczniej udzielane były porady i informacje. Rzecznik podjęła setki interwencji występując do przedsiębiorców, a także wspierała konsumentów w dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.

Z porad Miejskiego Rzecznika Konsumentów skorzystało w kończącym się roku ok. 10 tys. warszawianek i warszawiaków. Wpłynęło 2,5 tys. formalnych wniosków, a Rzecznik przygotował 1850 wystąpień do przedsiębiorców. Wszczęto rekordową liczbę 37 spraw sądowych z udziałem Rzecznika, a w 110 sprawach prowadzonych przed sądem Rzecznik udzielił konsumentom pomocy.

– Skala problemów z jakimi zgłaszali się konsumenci jest bardzo szeroka. Począwszy od mniejszych i większych, codziennych zakupów, poprzez korzystanie z usług telekomunikacyjnych, turystycznych, edukacyjnych, rekreacyjnych, finansowych, po życiowe decyzje, jak zakup mieszkania, zaciągnięcie kredytu hipotecznego etc. – wyjaśnia Miejski Rzecznik Konsumentów Małgorzata Rothert.

W mijającym roku 2021 r., podobnie jak w roku poprzednim, obok standardowych problemów konsumenckich pojawiały sprawy związane z ograniczeniem lub niemożliwością świadczenia usług z powodu trwającej epidemii koronawirusa. Dotyczyło to przede wszystkim świadczenia usług turystycznych, hotelarskich, transportowych, opiekuńczych, czy rekreacyjnych. Sprawy te wymagały analizy szybko zmieniającego się stanu faktycznego i wypracowywania nowych rozwiązań prawnych.

– Konsumenci masowo dokonywali zakupów w sklepach internetowych – zaznacza Małgorzata Rothert. – Chodzi przede wszystkim o urządzenia elektroniczne, sprzęt AGD, odzież, obuwie. Spory dotyczyły nie tylko reklamowania wadliwych towarów, ale również kwestii przysługującego konsumentom prawa do zwrotu towaru, przypadków uszkodzenia towarów w transporcie.

Kolejny znaczący segment to sprawy związane z remontowaniem i urządzaniem mieszkań –układanie podłóg, montaż okien i drzwi, zabudowa kuchni, pokoi itp. Dalej: korzystanie z usług cateringowych, dostarczania posiłków do domu.

– Było to niewątpliwie związane też z powszechnym wykonywaniem zdalnej pracy. Otrzymałam dużo skarg dotyczących nienależytego świadczenia tych usług – jakości posiłków, niedostarczania w terminie – mówi Rzecznik.

Kontakt do Rzecznika

Aby uzyskać poradę lub informację na temat praw przysługujących konsumentowi:

zadzwoń pod numer (22) 44 33 444 lub

przyjdź do Punktu Obsługi Konsumentów Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. Canaletta 2 w Warszawie.

Zgłaszając się po poradę przynieś ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).

W sprawach wymagających pogłębionej analizy porady prawne udzielane są po wcześniejszym ustaleniu terminu – pod numerem (22) 44 33 444 lub pod adresem konsument@um.warszawa.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda