mobile
REKLAMA

Most Południowy za 5 lat

Długo wyczekiwana nie tylko przez mieszkańców Warszawy inwestycja drogowa, czyli kontynuacja budowy drogi ekspresowej S2 rozpocznie się na początku przyszłego roku. To odcinek od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska”. Jednym z jej elementów jest most Południowy, który ma odciążyć z ruchu samochodowego pozostałe przeprawy przez Wisłę.

Most Południowy za 5 lat

Zarówno poranne jak i popołudniowe godziny szczytu komunikacyjnego w stolicy to kilometrowe korki i kilkudziesięciu minutowe oczekiwanie na przejazd niewielkiego odcinka drogi zarówno w samym mieście jak i na dojazdach i wyjazdach z Warszawy. Powoli, dzięki inwestycjom drogowym ten obraz zmienia się na lepsze. Jeszcze lepiej ma być pod oddaniu drugiego odcinka drogi ekspresowej S2 i najdalej na południe wysuniętego mostu Warszawy – mostu Południowego.

Przetarg na budowę mostu wygrała turecka firma Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt. Oferta, którą przedstawili Turcy zakłada wybudowanie mostu za kwotę 757, 64 mln złotych. Most będzie miał długość półtora kilometra i 45 metrów szerokości.
W projekt budowy pozostałych odcinków „ekspresówki” zaangażowane są: włoska Astaldi, która wykona głównie tunel pod Ursynowem i polska firma Warbud S.A. Całkowita długość drugiej części południowej obwodnicy Warszawy będzie wynosiła prawie 19 kilometrów. Południowa Obwodnica Warszawy będzie miała po trzy pasy ruchu w jednym kierunku, szerokość pasa 3,5 metra. Natomiast na moście Południowym dla kierowców zostanie wybudowane cztery pasy ruchu w jednym kierunku – szerokość pasa 3,5 metra. Wybudowany zostanie także pas awaryjny, co pozwoli na płynny ruch nawet w przypadku awarii pojazdu jadącego obwodnicą.
Ruch na obwodnicy według projektu ma być całkowicie bezkolizyjny. Wjazd na drogę ekspresową S2 ma być możliwy tylko na węzłach. Węzły te to „Ursynów – Zachód”, „Ursynów – Wschód”, „Przyczółkowa”, „Czerniakowska – Bis”, „Wał Miedzeszyński” i „Patriotów”.
W poprzek „ekspresówki” zostaną wybudowane przejazdy nad lub pod nową trasą, a wzdłuż drogi ekspresowej – dodatkowe drogi dojazdowe obsługujące tereny sąsiadujące z obwodnicą. Dla rowerzystów bardzo ważna informacja – w projekcie są drogi rowerowe, połączone z już istniejącymi.
Projektanci odcinaka drogi od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” zadbali też o środowisko. W planach są ekrany akustyczne chroniące mieszkańców przed ponad normatywnym hałasem, w tunelu pod Ursynowem mają być zamontowane wyrzutnie powietrza, dzięki czemu nie będą gromadzić się spaliny. W planach jest też nasadzenie zieleni wzdłuż drogi i wybudowanie trawiastych rowów, zbiorników retencyjno – infiltracyjnych oraz innych urządzeń zapewniających ochronę środowiska gruntowo – wodnego przed gwałtownym odpływem wód oraz przed zanieczyszczeniem. W miejscach migracji zwierząt powstaną przejścia dla dziko żyjących zwierząt zapewniając im bezpieczne przekroczenie drogi ekspresowej.

Pozostaje tylko życzyć drogowcom jak najszybszego wybudowania „ekspresówki”. Chociaż jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nową trasą przejedziemy w 2020 roku.
Andrzej Sitko

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda