mobile

Na Dworcu Warszawa Główna znów zatętni życie

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę, która ma przywrócić obsługę pasażerów i ruch kolejowy na Dworcu Warszawa Główna. Dzięki nowoczesnym peronom i przebudowanym trakcjom, a także dogodnemu skomunikowaniu osoby korzystające z usług spółki kolejowej zyskają nowe, wygodne możliwości podróżowania.

Marcin Kalicki
Na Dworcu Warszawa Główna znów zatętni życie

Stołeczna inwestycja jest jedną z kilku realizowanych w dużych polskich miastach. Poza Warszawą podobne zadania wykonywane są np. w Krakowie czy Poznaniu. – Krajowy Program Kolejowy zawiera projekty, które zwiększają role kolei w aglomeracjach. W tych działaniach mieści się przywrócenie ruchu na stacji Warszawa Główna. To rozwiązania łączące lepiej systemy komunikacji, a tym samym ułatwiające codzienne podróże mieszkańców – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Warszawa Główna, po przebudowie i włączeniu do systemu komunikacji aglomeracji warszawskiej, ułatwi dojazdy do centrum miasta. To kolejny krok w ramach przygotowań do modernizacji stacji Warszawa Zachodnia i linii średnicowej – dodał Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jak będzie wyglądał nowy – stary dworzec? „Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz 4 windy, w tym dwie na wejściu od ulicy. Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych, przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności” – informują przedstawiciele spółki kolejowej.

Prace budowlane mają zakończyć się w III kwartale 2019 roku i są związane z planowanym remontem linii średnicowej zaplanowanym od 2020 roku. Na Dworzec Warszawa Główna będą docierały zarówno składy podmiejskie, jak i dalekobieżne. Drugą stacją, która przejmie ruch podczas modernizacji linii średnicowej będzie Warszawa Gdańska.

Marcin Kalicki

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko