mobile
REKLAMA

Niebezpieczne ścieżki dotykowe dla niewidomych

„Projekt Ursynów” przygotował petycję dotyczącą wymiany metalowych ścieżek na stacjach metra.

inf. pras.
TAGI
Niebezpieczne ścieżki dotykowe dla niewidomych

Nowe ścieżki są pomocne w momencie, kiedy na zewnątrz jest cucho, kiedy pada, bądź jest mroźno, ścieżki stają się śliskie i niebezpieczne. Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie szyn z materiału antypoślizgowego. Oto treść petycji:

Szanowni Państwo,

chciałbym zwrócić uwagę na problem jakości wykonania ścieżek dotykowych dla osób niewidomych i słabowidzących, które zostały zamontowane na stacjach pierwszej linii warszawskiego metra. Ścieżki mają formę metalowych listew. Praktyka pokazuje, że – wbrew zapewnieniom ich producenta – mogą one być niebezpieczne dla użytkowników metra, gdyż są zbyt śliskie. Dotyczy to zarówno osób niewidomych, jak i pozostałych użytkowników metra, w tym szczególnie osób starszych. Problem ten nasila się zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy występują opady deszczu i śniegu. O groźnych poślizgnięciach na tychże listwach niejednokrotnie informowały warszawskie media. Takie wypadki mogą zakończyć się potłuczeniami lub urazami, czego – jak zakładam – Zarząd Transportu Miejskiego i Metro Warszawskie sp. z o.o. chcą uniknąć.

 

W związku z powyższym chciałbym zaapelować do Państwa o niezwłoczne podjęcie działań, mających na celu poprawę obecnego stanu. W mojej ocenie rozwiązaniem problemu byłaby wymiana zamontowanych metalowych listew na prowadnice wykonane z innego, antypoślizgowego materiału. To ostatnie rozwiązanie zastosowano na peronach drugiej linii metra, co tylko potwierdza techniczne możliwości wdrożenia zaproponowanych zmian.

 

Wprowadzenie przed dwoma laty ścieżek dotykowych dla osób niewidomych i słabowidzących było dobrym i potrzebnym posunięciem podmiotów zarządzających warszawską komunikacją publiczną, jednakże ich wykonanie powinno spełniać standardy gwarantujące bezpieczeństwo użytkownikom. Dlatego też proszę o uważne przyjrzenie się nakreślonemu problemowi oraz zastosowanie rozwiązania, które nie byłoby zagrożeniem dla osób korzystających z pierwszej linii metra, czyli ponad pół miliona pasażerów dziennie

źródło grafiki: https://cdn.pixabay.com/photo/2017/05/05/10/06/metro-2286483_960_720.jpg

 

 

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda