mobile
REKLAMA

Nowa wizja Górczewskiej

Zwężona do dwóch pasów w obu kierunkach, ograniczenie ruchu samochodowego, więcej przejść dla pieszych i przestrzeni dla rowerzystów. Stołeczny ratusz przedstawił koncepcję zmian ulicy Górczewskiej.

Anna Tomasik
TAGI
Nowa wizja Górczewskiej

Licząca sobie 5,2 km ulica Górczewska zaczyna swój bieg przy ulicy Młynarskiej na Woli i kończy się na granicy miasta w dzielnicy Bemowo na skrzyżowaniu z Lazurową, przecinając aleję Prymasa Tysiąclecia i ulicę Powstańców Śląskich. Teraz, na czas trwania budowy kolejnych stacji II linii metra, część ulicy wyłaczona jest z ruchu. Władze miasta st. Warszawa nie ukrywają, że w przyszłości chcą w tym miejscu ograniczyć ruch samochodowy, a więcej przestrzeni dać pieszym i rowerzystom.

Udostępnienie mieszkańcom możliwości korzystania z budowanej linii metra pozwoli znacząco zmniejszyć komunikacyjne obciążenie tej ulicy i pozwoli na dedykowanie większych obszarów pieszym i rowerzystom, przy koniecznym ograniczeniu przekroju jezdni” - czytamy w wytycznych do wstępnego projektu zmian ruchu jednej z głównych arterii dzielnic Wola i Bemowo, które przygotowało Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawa.

Dzięki zwężeniu Górczewskiej na odcinku pomiędzy Młynarską i Aleją Prymasa Tysiąclecia z trzech do dwóch pasów w obu kierunkach powstanie więcej przejść dla pieszych, zaś po obu jej stronach przewidziano drogi rowerowe i miejsca postojowe na wydzielonych zatokach. Jadąc dalej w kierunku granicy miasta mają być wprawdzie trzy pasy w każdym kierunku, ale – jak zastrzegają pomysłodawcy zmian – z uzwględnieniem możliwości przekształcenia skrajnego pasa w pas do… parkowania równoległego. Więcej przejść dla pieszych miałoby pojawić się także między innymi przy ulicach: Tyszkiewicza, Sokołowskiej i Ciołka oraz przy wjeździe do centrum handlowego Wola Park, na wysokości wyjazdu przy posesji Górczewska 214 i w rejonie ulicy Białowiejskiej, a przy Parku Moczydło nawet kładka pieszo-rowerowa.

Projekt przebudowy ulicy Górczewskiej – jak zapowiadają urzędnicy stołecznego ratusza –ma być na szczęśćie konsultowany z mieszkańcami. To oni ostatecznie zdecydują, jaka ma być główna arteria komunikacyjna Woli i Bemowa.

 

Anna Tomasik

Foto: UM Warszawa

 

 

 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda