mobile
REKLAMA

Owsianka – prosty sposób na zdrowe śniadanie

W ostatnich latach zauważalny jest zdecydowany wzrost zainteresowania zdrową żywnością. Bogactwo składników odżywczych to nie tylko drogie produkty ale także rodzaju płatki, otręby, czy warzywa. 

Róża Paszkowska
TAGI
Owsianka – prosty sposób na zdrowe śniadanie

Płatki owsiane to niezwykłe bogactwo witamin i minerałów. Doceniane są przez sportowców, osoby odchudzające się, a także przez lekarzy i dietetyków. Płatki owsiane dostarczają nam witaminę B6, dobrze wpływającą na pracę mózgu i układu nerwowego. Witamina B1 i kwas pantotenowy, również obecne w owsie, przeciwdziałają zmęczeniu. Witaminy z grupy B, selen oraz magnez mają także udowodnione działanie antydepresyjne. Witamina E, będąca silnym przeciwutleniaczem, chroni nasze komórki i spowalnia proces starzenia się. W owsie znajduje się także dużo flawonoidów, o działaniu przeciwutleniającym i przeciwzapalnym. Jedząc płatki owsiane, dostarczymy sobie dużo błonnika, który obniża poziom cholesterolu, chroni przewód pokarmowy, zapobiega otyłości i cukrzycy typu 2, wzmacnia układ immunologiczny oraz poprawia pracę jelit. Porcja owsianki na śniadanie na długo zapewnia poczucie sytości, dzięki czemu ułatwia zachowanie odstępów pomiędzy posiłkami i w efekcie sprzyja odchudzaniu. Płatki owsiane zawierają również cenne nienasycone kwasy tłuszczowe. Ich rolą w organizmie jest zapobieganie powstawaniu zakrzepów, dzięki czemu chronią przed miażdżycą i pomagają zachować odpowiednie nawilżenie skóry oraz łagodzą podrażnienia o podłożu alergicznym. 
Płatki owsiane to niezwykle zdrowy produkt, znany od pokoleń, dostępny w każdym sklepie w bardzo przystępnej cenie. Owsiankę przyrządzić można na wiele sposobów, dzięki czemu nigdy się nie znudzi. Sprawdzi się zatem niemalże w każdej diecie, także wegańskiej oraz pozbawionej laktozy. W połączeniu z owocami świeżymi lub suszonymi owsianka dostarczy dodatkowej porcji witamin i minerałów. Warto do śniadania dorzucić także garść orzechów, pestek dyni czy nasion słonecznika i miód.
Ciekawostką może być fakt, że płatki owsiane zajmują bardzo wysoką pozycję w rankingu najzdrowszych pokarmów świata. Uplasowały się na zaraz za czosnkiem i owocami palmy acai. Biorąc pod uwagę wymienione powyżej zalety owsianki – nikogo nie powinno to dziwić!         

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko