mobile
REKLAMA

Rekordowy rok Warszawskiego Transportu Miejskiego

Większe wpływy do budżetu, więcej biletów sprzedanych przez aplikacje mobilne i automaty w pojazdach, mniej gapowiczów – to najkrótsze podsumowanie 12 miesięcy 2019 roku w Warszawskim Transporcie Publicznym.

Redakcja
Rekordowy rok Warszawskiego Transportu Miejskiego

Warszawski Transport Publiczny pozytywnie ocenia 90 proc. warszawiaków a 55 proc. korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie (Barometr Warszawski listopad 2019 r.). Nic dziwnego, że w 2019 roku po raz kolejny Zarząd Transportu Miejskiego zanotował wzrost wartości sprzedanych biletów. Wyniosła ona dokładnie 994 588 849,70 zł i była wyższa niż w 2018 roku o ponad 33,8 mln zł (ok. 3,52 proc). Do budżetu miasta z tego tytułu wpłynęło 874 847 075 mln zł, czyli więcej o 32 276 233 mln zł.

W sumie pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego kupili 85 022 239 sztuk biletów wszystkich rodzajów (więcej o ok. 1,2 mln niż w 2018 r.). W odwrocie są tradycyjne bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym – w zeszłym roku sprzedaliśmy ich 53 454 494 sztuk (wartość ok. 206,5 mln zł) i to jest mniej o ok. 12 proc. niż rok wcześniej. W natarciu są natomiast bilety kupowane za pomocą aplikacji na smartfony - wzrost sprzedaży w porównaniu z 2018 r. o prawie 53 proc. do 12 740 881 sztuk (wartość ponad 45 mln zł) oraz bilety pojazdowe, kupowane w biletomatach w autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej – wzrost sprzedaży o prawie 44 proc. do 13 531 423 sztuk (wartość ponad 47 mln zł).

Jak zwykle wielką popularnością cieszyły się bilety 20-minutowe, których pasażerowie kupili aż 44 830 114 sztuk. Pasażerowie często korzystali z biletów przesiadkowych (75 i 90 minutowych) – sprzedaż 32 450 955 sztuk. Wiele osób zdecydowało się na zakup biletów długookresowych: 30-dniowych (3 771 478 sztuk, więcej o 0,11 proc.) oraz 90-dniowych
(1 394 078 sztuk, wzrost o prawie 9 proc).

W naszych Punktach Obsługi Pasażerów 90 pracujących tam Pań i Panów sprzedało biletów za  122 592 250 mln zł. Na podium najchętniej odwiedzanych POP-ów znalazły się punkty przy Dworcu Wileńskim, stacji metra Świętokrzyska oraz Centrum. W sierpniu zeszłego roku wdrożyliśmy nowy system obsługi pasażerów i od wakacji sprawy w POP załatwiane są szybciej. Przykładowo czas zwrotu opłaty za bilet skrócono z 8 do 3 minut, przekodowania biletu z 5 do 3 min, sprzedaży z 2 minut do minuty. W tym roku przybędzie jeszcze jeden punkt, na stacji metra Księcia Janusza.

Oferta Warszawa+ jest skierowana do mieszkańców podwarszawskich gmin, które nawiązały współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego i dofinansowują zakup biletu swoim mieszkańcom. Dziś korzystają z niej mieszkańcy 25 gmin aglomeracji. Dzięki temu rozwiązaniu wiele osób wybiera komunikację miejską jako najwygodniejszy oraz najbardziej opłacalny środek transportu. W 2019 roku Zarząd Transportu Miejskiego sprzedał 275 049 sztuk Biletów Metropolitalnych o łącznej wartości 60 291 044 złotych, przy czym dopłaty gmin wyniosły 17 206 851,50 złotych.

ZTM przygotował dla firm ofertę dofinansowywania biletów komunikacji miejskiej dla pracowników. Dzięki temu pracownicy dostają sygnał, że przedsiębiorca dba o ich potrzeby i docenia zaangażowanie. To uniwersalny benefit, bo wiele osób dojeżdża do pracy komunikacją miejską. Niektórych taka oferta może z kolei zachęcić do zamiany prywatnego auta na autobus, metro, pociąg czy tramwaj. W 2019 korzystało z niego 28 firm, a na firmowych kartach zakodowano 3843 kontraktów o wartości ponad 900 tys. złotych.

To było pracowite 12 miesięcy dla kontrolerów Zarządu Transportu Miejskiego. W tym czasie przeprowadzili 8 769 793 kontrole biletów, co oznacza wzrost o 17,5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W 2019 roku kontrolerzy nałożyli 220 578 opłat dodatkowych, czyli o 0,9 proc. mniej niż w 2018 roku. Mniej pasażerów jeździ pojazdami WTP bez ważnego biletu – 2,51 proc. w stosunku do 2,99 proc. rok wcześniej. Coraz więcej gapowiczów decyduje się na uiszczenie opłaty na miejscu u kontrolera - 44,79 proc. Dużo częściej niż rok wcześniej decydowali się również na dokonanie płatności kartą – zrobili tak 50 346 razy, co stanowiło 70,44 proc. opłat. Wartość transakcji dokonanych kartą wyniosła 11 078 273 zł.

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda