mobile
REKLAMA

WARSZAWA MA 200 AMBASADORÓW POLSKIEJ WÓDKI!

Ponad 200 osób wzięło udział w otwartych warsztatach edukacyjnych zorganizowanych w Warszawie przez Muzeum Polskiej Wódki, pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka. Uczestnicy degustowali potrawy w towarzystwie narodowego trunku – polskiej wódki, ucząc się rozpoznawać smaki i łączyć je w nieoczywiste pary. A to wszystko pod kierunkiem ekspertów: Ambasadora polskich wódek, Macieja Starosolskiego oraz znanego kucharza, Grzegorza Łapanowskiego. Było to już trzecie spotkanie w ramach cyklu warsztatów Polish Vodka Tour, które zagoszczą jeszcze 15 marca w  Krakowie.

TAGI
WARSZAWA MA 200 AMBASADORÓW POLSKIEJ WÓDKI!

Jak rozpoznać z czego została wyprodukowana polska wódka? Jaki rodzaj wybrać na rodzinne spotkanie? Z czym ją serwować, by podkreśliła smak potraw? Na szereg pytań związanych z historią i kulturą podawania polskiej wódki, a także o tym jak wpisuje się w nowoczesny trend sztuki kulinarnej - foodpairingu, podczas edukacyjnych warsztatów odpowiedzieli mistrzowie smakowych niuansów. Uczestnikom przekazali swoją wiedzę, a także zaprosili do degustacji, by pokazać dlaczego warto dokonywać świadomych wyborów tego, co podajemy gościom i sami konsumujemy.

Grzegorz Łapanowski - kucharz, juror i prowadzący w programie Top Chef, właściciel Food Lab Studio, dzielił się swoją wiedzą i doświadczeniami. - Kuchnia Polska nieustannie się zmienia. Zawsze tak było. Ciekawe jest jej nowe oblicze. My gastronomowie sami zadajemy sobie pytanie jaki będzie efekt tej ewolucji. Jedno jest pewne. Kluczem do sukcesu zarówno przy wyrobie trunków, jak i dobrego jedzenia, jest najwyższej jakości surowiec  – mówi Grzegorz Łapanowski. - Na warsztaty zaprosiliśmy osoby zainteresowane poznaniem innego oblicza polskiej wódki oraz gotowych na nowe doświadczenia smakowe. Z relacji uczestników wiem, że po naszym spotkaniu, zmienia się sposób patrzenia na wódkę i rozumienie jej smaku - mówi Maciej Starosolski, Ambasador polskiej wódki.

Udział w bezpłatnych warsztatach wzięły osoby pełnoletnie, które zgłosiły się poprzez stronę www.polishvodkatour.pl, o przyjęciu decydowała kolejność zgłoszeń.

Organizatorem cyklu warsztatów Polish Vodka Tour jest Muzeum Polskiej Wódki, a patronem Stowarzyszenie Polska Wódka. Celem otwartych spotkań jest edukacja na temat nowej kultury spożywania polskiej wódki i przybliżenie Polakom czym różni się Polska Wódka od „wódki z Polski”. Marki spełniające definicję Polskiej Wódki będą mogły znaleźć się w pierwszym w Polsce i na świecie Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie planowane jest na drugą połowę 2017 roku.

Definicja Polskiej Wódki mówi, że musi być ona wytworzona z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy produkcji muszą odbywać się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia polską wódkę na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do finalnego produktu. Proces produkcji przebiega dwuetapowo: w gorzelni i zakładzie rektyfikacji, dzięki czemu nad jakością i smakiem polskiej wódki czuwa również człowiek, doświadczony gorzelnik.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka, a także oznaczenie Stowarzyszenia Polska Wódka. Warto też wiedzieć, że zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej, Polska Wódka jest produktem chronionym oznaczeniem geograficznym.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda