mobile

Warszawskie tramwaje przyspieszają

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę, wprowadzającą nowy system czujników na skrzyżowaniach, dzięki której przejazd przez sygnalizację świetlną będzie szybszy.

Barbara Kaniewska
Warszawskie tramwaje przyspieszają

Około minutę – o tyle zostanie skrócony czas przejazdu przez każde skrzyżowanie. Algorytmy wprowadzające priorytet przejazdu dla tramwajów zostaną zainstalowane na 9 skrzyżowaniach, 5 ciągach ulic i jednym węźle. Przyśpieszą tramwaje aż na 17 liniach.

Trawmaje Warszawkie podpisały umowę o wartości 5,8 mln zł brutto z firmami Dynniq Poland i Siemens Mobility. Każde skrzyżowanie zostanie opracowane i uzgodnione przez wykonawców indywidualnie. Specjalne czujniki wykrywające nadjeżdżający tramwaj zostaną zamontowane przy torach. Będą one uruchamiać algorytm sterujjący sygnalizacją świetlną. Pierwsze takie priorytety pojawią się w ciągu 4 miesięcy.

Pierwsze priorytety przejazdu dla tramwajów zostaną wprowadzone w ciągu 4 miesięcy. Najbardziej skomplikowanym skrzyżowaniem do wprowadzenia innowacji, było rondo Radosława. Codziennie przecina je aż osiem linii tramwajowych.

Zmiany będą zastosowane w następujących miejscach:

– 3 skrzyżowania Węzła Młociny:

  • Metro Młociny – wjazd na Trasę Mostu Północnego

  • T. Nocznickiego – J. Kasprowicza

  • T. Nocznickiego – Strzelców Kaniowskich

– ul. Młynarska – ul. Żytnia

– al. Solidarności – ul. Sierakowskiego

– ul. Starzyńskiego – ul. Namysłowska

– ul. Jagiellońska – ul. Ratuszowa

– 7 skrzyżowań w rejonie pl. Bankowego:

  • al. Solidarności – ul. W. Andersa,

  • śluza tramwajowo-autobusowa na zachodnim wlocie skrzyżowania al. Solidarności – ul. W. Andersa

  • przejście dla pieszych przez tory przy wyjściach ze stacji metra Ratusz Arsenał

  • pl. Bankowy – przejście dla pieszych

  • al. Solidarności – ul. Bielańska (przejście dla pieszych przez północną jezdnię al. Solidarności)

  • al. Solidarności – ul. Bielańska (przejście dla pieszych przez południową jezdnię al. Solidarności)

  • al. Solidarności – zawrotka przy Muzeum Niepodległości

Dzięki tej inwestycji aż 43% skrzyżowań w Warszawie będzie zapewniało uprzywilejowany przejazd dla tramwajów, podczas gdy na ten moment jest ich 39%. Jednak w niedalekiej przyszłości, dzięki kolejnym inwestycjom prowadzonym przez Tramwaje Warszawskie, Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, to nowatorskie rozwiązanie ma stosować już 60% skrzyżowań.

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda