mobile

Więcej sprzedanych biletów

W 2017 roku Zarząd Transportu Miejskiego sprzedał więcej biletów komunikacji miejskiej. Transport publiczny wybiera coraz więcej osób dojeżdżających do stolicy z gmin metropolii warszawskiej.

Informacja prasowa/ fot. ZTM
Więcej sprzedanych biletów

W zeszłym roku wpływy ze sprzedaży biletów były wyższe o 1 627 500,46 zł niż w roku 2016 i wyniosły 825 761 004,18 zł. Wartość sprzedanych biletów według cen z taryfy wzrosła o ponad 882 tysiące i wyniosła łącznie 946 923 786,50 zł. To oznacza, że coraz więcej mieszkańców Warszawy i metropolii wybiera komunikację publiczną jako sposób na poruszanie się po mieście.

Taniej i więcej
Od czerwca zeszłego roku dzięki decyzji Rady m.st. Warszawy pasażerowie płacą mniej za bilety długookresowe ważne na obie strefy (bilet 30-dniowy kosztuje teraz 180 zł, a 90-dniowy 460 zł). Paradoksalnie, niższe ceny nie spowodowały mniejszych wpływów do kasy miasta, bo tańszych biletów sprzedało się więcej. Korzystniejsze ceny zachęciły wielu mieszkańców do skorzystania z Warszawskiego Transportu Publicznego, co zaowocowało wzrostem sprzedaży biletów. W okresie czerwiec – grudzień 2017 roku w porównaniu do tego samego czasu w 2016 roku sprzedanych zostało o 25 358 sztuk więcej biletów długookresowych na strefę 1 i 2 (wzrost niemal o 11 proc.).

Od 1 września 2017 roku uczniowie warszawskich szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz uczniowie mieszkający w Warszawie a uczący się poza nią mogą bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej na podstawie tzw. karty ucznia. Taką kartę ma w tej chwili ok. 144 000 uczniów.

Po wprowadzeniu karty w okresie wrzesień – grudzień 2017 roku zmniejszyła się o 13,55 proc. (6 398 345 zł) wartość sprzedanych biletów ulgowych długookresowych. Ale równolegle nastąpił wzrost sprzedaży biletów normalnych długookresowych – o 2,23 proc. (3 750 950 zł).

Do taryfy zostały wprowadzone nowe bilety: jednorazowy przesiadkowy ulgowy grupowy, konferencyjny oraz trzydniowy. Ten ostatni rodzaj biletów, zachowujący ważność przez 72 godziny od momentu skasowania, był szczególnie atrakcyjny dla osób przyjeżdżających do stolicy z krótką wizytą, w celach turystycznych, dlatego największe zainteresowanie nim odnotowano w okresie czerwiec – sierpień (58,09 procenta ogólnej sprzedaży).

Bardzo ważnym uzupełnieniem działalności handlowej ZTM jest kontrola biletów w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. W 2017 roku o 13,37 proc. wzrosła liczba przeprowadzonych kontroli w stosunku do 2016 roku. Spadła w tym czasie liczba gapowiczów z 4,54 proc. w 2016 roku do 4,38 proc. w 2017 roku.

Bilet kupisz wszędzie
Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć sprzedaży biletów. Bilety Warszawskiego Transportu Publicznego kupić można w ponad 4 tys. punktów sprzedaży, 21 Punktach Obsługi Pasażera, 720 biletomatach stacjonarnych, 1900 biletomatach w pojazdach, jak również za pośrednictwem coraz popularniejszego kanału sprzedaży wykorzystującego specjalne aplikacje mobilne. W 2017 roku ZTM wprowadził otwarty system sprzedaży biletów mobilnych. Nawiązanie współpracy z ZTM jest możliwe dla każdego podmiotu zainteresowanego uczestnictwem w tym systemie, akceptującego treść umowy oraz spełniającego wymagania formalne i techniczne. W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy, które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash. W grudniu do tego grona dołączył serwis jakdojade.pl. Wszystkie umowy z operatorami zawarte zostały na czas określony do 31 grudnia 2020 roku.

Na podobnych zasadach 29 listopada ogłoszone zostały wymagania w systemie otwartym dla podmiotów zainteresowanych sprzedażą biletów komunikacji miejskiej w stacjonarnych automatach biletowych od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2022 roku.

Komunikacja miejska pełni kluczową rolę w systemie transportowym stolicy i jest wizytówką naszego miasta. To najchętniej wybierany przez warszawiaków środek transportu – autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponad miliard pasażerów rocznie.

Mieszkańcy podróżują dziś bezpiecznie, szybko i w komfortowych warunkach. W ostatnich dwunastu latach zakupiliśmy 311 nowych tramwajów (w tym 281 niskopodłogowych), 1077 niskopodłogowych autobusów (w tym hybrydy, elektryki i autobusy gazowe), 35 pociągów metra Inspiro i 28 nowoczesnych pociągów SKM. Obecnie wszystkie linie autobusowe są obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe, sukcesywnie rośnie również liczba niskopodłogowych tramwajów. Planujemy już kolejne zakupy: 800 autobusów, 45 pociągów metra, 21 pociągów SKM oraz 213 tramwajów.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy
Fot.: http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1426&c=98&l=1

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko