mobile
REKLAMA

Zdrowe zamienniki słodyczy!


Cukierki, żelki, batony czy ciastka to produkty obowiązkowe niemal na wszystkich przyjęciach dla dzieci. Kolorowo i słodko – a to najmłodsi lubią najbardziej. Słodycze jako nagroda, jako pocieszacz nastroju, jako podwieczorek – towarzyszą nam prawie na każdym kroku, co niestety nie jest radosną diagnozą. 

Aleksandra Falkowska
TAGI
Zdrowe zamienniki słodyczy!

Słodycze są jedną z głównych przyczyn otyłości i innych niebezpiecznych chorób. Szczególnie szkodliwe są dla najmłodszych – cukier szybko uzależnia, dlatego zadaniem rodziców jest kształcić zdrowe nawyki u dzieci już od najmłodszych lat. Cukier szybko obniża energię – mimo, iż zaraz po spożyciu słodkiego batonika mamy wrażenie wypełniającej nas energii, to po około 30 minutach przeżywamy jej spadek. Są wysokokaloryczne. Zawierają duże ilości cukrów prostych, a co za tym idzie – przekraczają nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Mają zły wpływ na cerę, przyczyniają się do próchnicy – co jest zagrożeniem dla dzieci. 
Co zamiast słodkich przekąsek i niezdrowych chipsów? Pytanie często zadają sobie rodzice, którym zależy na racjonalnym żywieniu dzieci. Po pierwsze – owoce i orzechy. To zdrowszy zamiennik słodkości. Dobrym rozwiązaniem będzie przygotowanie własnych zdrowszych wersji słodyczy. Czekoladowy krem a’la Nutella można samodzielnie zrobić w domu – potrzebne nam w tym celu będą takie produkty jak: awokado, kakao, banany i daktyle. Słodkie soczki, które podajemy naszym dzieciom lepiej zastąpić owocowymi koktajlami. Najmłodszym na pewno zasmakuje słodki koktajl z bananów, pomarańczy i mango z dodatkiem mleka kokosowego. Chipsy można przygotować z suszonych owoców i warzyw – świetnie się do tego nada np. banan czy jabłko.  Na podwieczorek zaserwujmy najmłodszym owocowy jogurt, który wykonamy samodzielnie w domu. Potrzebny nam do tego będzie jogurt naturalny i ulubione owoce, których o tej porze roku jest mnóstwo – możemy wybrać truskawki, maliny czy borówki.  Rada na koniec - dzieci będą chętniej spożywać zdrowe zamienniki, jeśli zaangażujemy je w ich przygotowanie. 
Zachęcamy do ograniczenia słodyczy w diecie i wybrania zdrowszych zamienników – wpłynie to nie tylko na nasze zdrowie, ale również na nastrój i wygląd.
Aleksandra Falkowska

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko