Bezpieczniej na Ochocie
Wiele wypadków i groźnych zdarzeń przy skrzyżowaniu Alei Jerozolimskich i ulicy Białobrzeskiej spowodowało, że miejsce uznane zostało za „czarny punkt” na mapie drogowej
Skrzyżowanie to było problematyczne zarówno dla pieszych, jak i kierowców samochodów. – Piesi musieli przekraczać dwie jezdnie o trzech i czterech pasach ruchu. Bezpiecznie nie było również tuż obok, na przejściu przez ulicę Niemcewicza, gdzie piesi przechodzili przez dwa pasy ruchu za łukiem ruchliwej drogi. Obie lokalizacje były objęte audytem bezpieczeństwa przejść dla pieszych i uzyskały bardzo niskie oceny. Główną rekomendacją audytorów był montaż sygnalizacji świetlnej – poinformował Zarząd Dróg Miejskich.
Sygnalizacja ma działać w pełnej akomodacji, uwzględniającej natężenie ruchu. – Jej praca została skoordynowana z sąsiednimi skrzyżowaniami. Na obu skrzyżowaniach, a także na istniejącej sygnalizacji przy ulicy Szczęśliwickiej, powstały przejazdy dla rowerów, które zapewnią ciągłość powstającej drogi dla cyklistów – zakomunikowali stołeczni drogowcy.
Zarząd Dróg Miejskich zapowiedział także w najbliższym czasie prace mające na celu kompleksową przebudowę sygnalizacji świetlnych w trzech innych miejscach na Ochocie, czyli przy skrzyżowaniach ulic: „Grzymały” Sokołowskiego i Szcześliwickiej, Kopińskiej i Białobrzeskiej oraz Dickensa i Białobrzeskiej.