Bocheński: Atrakcyjna komunikacja zbiorowa, to taka którą zbudowano, a nie tylko obiecano.
Trwa kampania wyborcza przed wyborami samorządowymi. Kandydaci na prezydenta Warszawy prezentują swoje kolejne propozycje. Poznaliśmy już m.in. postulaty kierowane do kobiet, teraz wiemy jakie plany mają Tobiasz Bocheński, kandydat Prawa i Sprawiedliwości oraz Magdalena Biejat ws. komunikacji miejskiej
- Rozpoczniemy budowę 3 i 4 linii metra. Atrakcyjna komunikacja zbiorowa, to taka którą zbudowano, a nie tylko obiecano. Rozbudujemy sieć tramwajową, szczególnie tramwaj na Zieloną Białołękę. Inaczej nigdy nie wygramy z korkami – podkreślał dziś Tobiasz Bocheński.
Kandydat PiS-u zapowiedział, że jeżeli to on zostanie prezydentem Warszawy to dwie linie metra będą budowane równocześnie. Zauważył, że w budżecie miasta konieczne będzie wygenerowanie większych środków na budowę metra.
Jednak, jak zauważają przedstawiciele PiS-u metro nie rozwiązuje wszystkich problemów komunikacyjnych w stolicy.
- Jeśli chodzi o komunikację publiczną, to nie wystarczą tylko duże inwestycje, jak budowa metra. Potrzebna jest też integracja całej sieci transportu publicznego, zintegrowane węzły intermodalne. Jeżeli jest przystanek PKP, od razu powinna być skoordynowana komunikacja publiczna, powinno być dobre dojście do tego przystanku, tak by ludzie mogli się łatwo przesiadać i docierać do innych części Warszawy – zauważył Dariusz Figura, przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości w Radzie Miasta.
Swoją wizję na rozwój komunikacji miejskiej w mieście przedstawiła również kandydatka Lewicy, Magdalena Biejat. Tym, co proponuje są nowe linie tramwajowe, zmiana przebiegu linii M3 oraz zwiększenie liczby ścieżek rowerowych. Nowe ścieżki rowerowe miałyby powstać na Grójeckiej, Grochowskiej i Puławskiej. Na stołecznych ulicach miałoby powstać więcej buspasów, a przy tym zwiększona miałaby być częstotliwość kursowania autobusów. Przedstawiciele Lewicy podali również konkretne daty, do których miałyby powstać inne inwestycje drogowe. Tramwaj na Gocław do 2027 roku, tramwaj wzdłuż Modlińskiej do 2028, zaś tramwaj na Zieloną Białołękę do 2028 r. Linie tramwajowe zgodnie z programem Lewicy powinny zostać wydłużone poza granice miasta do Ząbek, Raszyna i Łomianek.
Ponadto Lewica mówi zdecydowane tak dla Strefy Czystego Transportu czy Strefy Tempo 30.