Budowa metra na Bemowie. Jak przebiegają prace?
Na Bemowie trwa budowa ostatniego odcinka II linii metra. Metro Warszawskie przekazało aktualne informacje dotyczące stanu prowadzonych prac. Na stacjach Lazurowa i Chrzanów widać już konstrukcje peronów, schody oraz pomieszczenia techniczne. Cała inwestycja ma zakończyć się w 2026 roku

Na budowie zachodniego odcinka II linii metra w Warszawie wyraźnie widać postępy. Prace prowadzone są równocześnie na trzech stacjach: C1 Karolin, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa, a także na Stacji Techniczno-Postojowej Mory. O postępach prac poinfgormowało dziś Metro Warszawskie.
Lazurowa – instalacje i korytarze techniczne
Wg przekazaych informacji na stacji Lazurowa, przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Lazurowej, powstają ściany pomieszczeń technicznych, podłogi oraz instalacje wentylacyjne i elektryczne. Na poziomie -2 trwa budowa korytarzy kablowych, które zapewnią sprawne funkcjonowanie urządzeń sterujących ruchem. Powstają również ściany przyszłych peronów, które w kolejnych miesiącach będą zyskiwać docelowy kształt.
Chrzanów – wylana płyta peronu, gotowe schody
Zdecydowanie bardziej zaawansowane prace toczą się na stacji Chrzanów, zlokalizowanej między ulicami Rayskiego i Szeligowską. Tam częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Zbudowano również schody prowadzące na powierzchnię oraz pomieszczenia dla obsługi technicznej – automatyków i mechaników. Choć torowiska jeszcze nie zostały ułożone, teren jest już przygotowany – pracuje tam ciężki sprzęt.
Karolin i Stacja Techniczno-Postojowa Mory
Na Bemowie powstaje też stacja Karolin, która będzie pełnić funkcję końcową dla II linii metra. Za nią budowane są tory odstawcze prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Infrastruktura ta zapewni pełną obsługę techniczną pociągów kursujących na trasie M2.
Trzy nowe stacje metra na Bemowie do 2026 roku
Zgodnie z harmonogramem, prace na wszystkich trzech bemowskich stacjach metra mają zakończyć się w wakacje 2026 roku. Oddanie do użytku stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin zakończy realizację drugiej linii warszawskiego metra, której rozbudowa jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.