mobile
REKLAMA

Dieta rozdzielna – na czym polega

Czasem czujemy się ciężko po posiłku, mimo pewności, że to co zjedliśmy jest stosunkowo lekkostrawne i zdrowe. Okazuje się, że powinniśmy zwracać uwagę na to, w jaki sposób łączymy produkty zawarte w posiłkach.

Redakcja
TAGI zdrowie dieta
Dieta rozdzielna – na czym polega

Dietę rozdzielną opracował dr William Howard Hay na początku minionego wieku, bazując na obserwacjach swoich pacjentów z różnego typu chorobami. Naukowiec zaobserwował zależności pomiędzy sposobem odżywiania pacjenta a stanem zdrowia poszczególnych jego organów. W końcu opracował dietę, która pozwala na utratę wagi i jednocześnie wspomaga zdrowie. 

Główną zasadą komponowania posiłków jest niełączenie białek z węglowodanami. Produkty przynależące do grupy węglowodanów i białek mają różny czas trawienia. W związku z tym, łączne spożywanie takich produktów źle wpływa na nasze jelita i prowadzi do otyłości. 

Ja to się dzieje? Białka są rozkładane w żołądku za pomocą kwasu solnego, a węglowodany potrzebują do strawienia ptialiny. W związku z tym, gdy łączymy te produkty, znacznie zmniejszamy szansą na prawidłowe strawienie jednego i drugiego. Węglowodany nie są strawione do końca, w związku z czym powodują tycie, natomiast niestrawione białko zalega w przewodzie pokarmowym i gnije, a to skutkuje zakwaszeniem organizmu.

Co to oznacza? Choćby to, że takiego posiłku jak kanapka z serem, czy wędliną, nie powinno być w naszym menu. Zakazane jest również popularne obiadowe połączenie ziemniaków (więc również frytek) z kotletem lub pieczonym udkiem z kurczaka. Węglowodany, to również makarony, które tak lubimy łączyć z mięsem i serem, co może być dla naszego układu pokarmowego (i wagi!) zabójcze. Zaskoczeniem może stać się również to, że węglowodany to owoce, w związku z tym z pozoru zdrowe połączenie sałatki owocowej z drobiem, również nie służy naszemu zdrowiu. Warzywa natomiast są neutralne, więc można je łączyć ze wszystkim. 


Jakie posiłki możemy więc jeść? Opcji jest wiele. Na śniadanie możemy spożyć owsiankę z orzechami i jogurtem lub jajko z warzywami. W porze obiadowej możemy zjeść mięso z jerzynami, bądź kaszę, ryż, czy makaron, również z warzywami. Kolacje powinny opierać się raczej na węglowodanach, niż na białkach. Dieta rozdzielna wspomaga trawienie i oczyszcza organizm z toksyn, a także stymuluje pracę nerek.

 

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko