Jak fotoradary na moście Poniatowskiego zmieniły sposób jazdy kierowców?
„Warszawa da się lubić” – jak śpiewał Adolf Dymsza. Jednak czy da się wciąż lubić warszawski most Poniatowskiego, na którym od 15 września rozgościły się nowe fotoradary? Eksperci z Yanosika sprawdzają zachowania kierowców przed oraz po pojawieniu się nowych punktów kontroli prędkości.
Duże zmiany na moście Poniatowskiego
Jeszcze w czerwcu nowe fotoradary na moście Poniatowskiego stały nieczynne i nie robiły większego wrażenia na kierowcach. Nowa inwestycja Zarządu Dróg Miejskich została przekazana we wrześniu do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, który zamontował mierniki w urządzeniach.
Od września fotoradary mierzą prędkość jazdy kierowców i trzeba przyznać, że ich zamontowanie znacznie przełożyło się na jakość ruchu i poprawę bezpieczeństwa. W ostatnich latach na tym odcinku doszło do około 30 wypadków, w których zginęły 3 osoby. Główną przyczyną była… nadmierna prędkość.
Obecnie na moście Poniatowskiego stoi 6 fotoradarów, które według Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie działają bardzo skutecznie, a liczba kierowców, którzy przekroczyli prędkość o ponad 50 km/h spadła aż 20-krotnie.
Gdzie dokładnie znajdują się fotoradary?
Nowe urządzenia można spotkać na moście po obu stronach jezdni. W kierunku zachodnim znajdują się w alei Poniatowskiego, przy wjeździe na most na wysokości Wału Miedzeszyńskiego, na wiadukcie między zabytkowymi wieżycami, na wysokości ul. Kruczkowskiego oraz na moście, przed przystankiem tramwajowym i węzłem z Wisłostradą.
W kierunku wschodnim z kolei, fotoradary zostały zamontowane w Alejach Jerozolimskich, przy wjeździe na wiadukt na wysokości Muzeum Wojska Polskiego, na wiadukcie między zabytkowymi wieżycami, na wysokości ul. Solec oraz na moście za węzłem z Wisłostradą i przystankiem tramwajowym.
Eksperci z Yanosika analizują średnie prędkości jazdy na moście Poniatowskiego
- Postanowiliśmy sprawdzić średnie prędkości jazdy kierowców na moście Poniatowskiego przed zamontowaniem fotoradarów, a także po pojawieniu się atrap i po oficjalnym uruchomieniu. W naszym zestawieniu uwzględniliśmy godziny poranne od 7 do 9 oraz popołudniowe od 15 do 17, w których ruch jest największy, ponieważ wiele osób jedzie tym odcinkiem do pracy lub z pracy do domu. – informuje Julia Langa, Yanosik Autoplac.
Fot. mat. pras.