Kolejne etapy budowy kolektora Nadbrzeżnego
Prace przy renowacji kolektora Nadbrzeżnego są coraz bardziej zaawansowane. Wodociągowcy zajmują tereny pod kolejne komory montażowe, które położone są dalej na północ. W następnych etapach wrócą na skrzyżowanie ul. Czerniakowskiej i Łazienkowskiej oraz na ul. Solec i Wioślarską.
Utrudnienia przy stadionie Legii
W piątek, 28 października, wodociągowcy wrócą na skrzyżowanie ulic Czerniakowskiej, Solec i Łazienkowskiej. Na jezdni w stronę centrum, przed przejściem dla pieszych przez Wisłostradę oraz na wysokości rozwidlenia drogi, zajęty zostanie skrajny prawy pas jezdni. Kierowcom pozostaną do dyspozycji dwa pasy ruchu plus lewoskręt w Łazienkowską. Skręt w prawo, do portu Czerniakowskiego, będzie dopuszczony z pasa przyległego do zajętego obszaru. Dodatkowo wodociągowcy zajmą fragment terenów zielonych – rozdzielających jezdnie Wisłostrady.
Utrudnienia potrwają do piątku, 4 listopada.
Zmiany na ul. Solec i Wioślarskiej
Od poniedziałku, 7 listopada, wodociągowcy rozpoczną prace na ul. Solec i Wioślarskiej, zajmując niewielkie fragmenty drogi.
- jezdnia ul. Solec w stronę centrum zostanie zwężona o lewy pas na wysokości wjazdu na parking (nr administracyjny ul. Solec 8);
- za przystankiem przy Płycie Desantu 3 Dywizji Piechoty wodociągowcy będą pracowali w pasie zieleni rozdzielającym jezdnie ul. Solec;
- na ul. Wioślarskiej za skrzyżowaniem z ul. Wilanowską zajęty zostanie trawnik dzielący jezdnie oraz przylegający do niego lewy pas na nitce w stronę centrum;
- utrudnienia wystąpią także na jezdni w stronę Wilanowa – pod wiaduktem mostu Poniatowskiego. Pas do jazdy prosto za skrętem prowadzącym na wjazd na most, zostanie zwężony do 3m szerokości.
Wodociągowcy będą pracowali w tych miejscach do 21 stycznia 2023 roku.
Kolektor Nadbrzeżny
Kolektor Nadbrzeżny zbudowany został w latach 70-tych XX wieku. Obecnie wymaga przeprowadzenia remontu, szczególnie przed włączeniem do niego budowanego właśnie kolektora Mokotowskiego Bis. Prace te to część ważnego przedsięwzięcia polegającego na uszczelnieniu i rozbudowie stołecznej sieci kanalizacyjnej. Usprawnienie transportu ścieków oraz zwiększenie możliwości retencyjnych układu pozwoli na ograniczanie ryzyka powstawania zalewisk i podtopień w trakcie intensywnych opadów deszczu. Ponadto wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pracy oczyszczalni ścieków.
fot.pixbay