Nowe oblicze ulicy Lisiej: Targówek zyskuje bezpieczniejszą infrastrukturę i zreorganizowany ruch drogowy
Dzielnica Targówek sfinalizowała kluczową inwestycję drogową polegającą na kompleksowej przebudowie ulicy Lisiej oraz wprowadzeniu nowej organizacji ruchu w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Zmiany te są wynikiem realizacji szerokiego zadania inwestycyjnego, którego celem było nie tylko odnowienie nawierzchni, ale przede wszystkim znaczące podniesienie poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu poprzez skuteczne uspokojenie przejazdu pojazdów
Modernizacja objęła odcinek ulicy Lisiej zlokalizowany pomiędzy ulicami Krzesiwa a Amelińską. W ramach przeprowadzonych prac drogowcy wybudowali całkowicie nową jezdnię, komfortowe chodniki oraz zatoki parkingowe, które mają pomóc w uporządkowaniu parkowania w tej części dzielnicy. Projekt uwzględnił również potrzeby rowerzystów, dla których wyznaczono specjalne pasy do kontraruchu, a całości dopełniło nowoczesne i energooszczędne oświetlenie uliczne, poprawiające widoczność po zmroku.
– Celem wprowadzonych rozwiązań jest uspokojenie ruchu, poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz uporządkowanie parkowania – przekazuje urząd dzielnicy Targówek.
Wprowadzone zmiany na ulicy Lisiej są jedynie fragmentem większego projektu stałej organizacji ruchu, który objął również ulice Hebanową, Kaktusową, Tarnogórską, Krzesiwa oraz Bukowiecką. Na obszarze ograniczonym tymi ciągami komunikacyjnymi zdecydowano się na wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach Lisiej, Hebanowej i Kaktusowej, co pozwoliło na wdrożenie strefy „Tempo 30”. Aby wymusić na kierowcach przestrzeganie ograniczeń prędkości, zastosowano esowanie toru jazdy oraz wybudowano wyniesione skrzyżowania, w tym na przecięciach ulicy Lisiej z Hebanową i Kaktusową. Pozostałe ulice, czyli Tarnogórska, Krzesiwa i Bukowiecka, zachowały swój dotychczasowy charakter dwukierunkowy, zapewniając odpowiednią obsługę komunikacyjną rejonu.
Istotne modyfikacje objęły także ulicę Bukowiecką, gdzie w pasie drogowym wyznaczono aż trzydzieści nowych miejsc postojowych, wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców. W celu uspokojenia ruchu i ochrony stref wyłączonych z jazdy ustawiono tam betonowe bariery typu Jersey. Choć ich biało-czerwona kolorystyka wynika bezpośrednio z przepisów bezpieczeństwa, samo rozwiązanie ma charakter tymczasowy i zostanie utrzymane do czasu zakończenia okresu gwarancyjnego obecnej nawierzchni asfaltowej.
– Zastosowane rozwiązanie ma charakter tymczasowy i będzie obowiązywać do zakończenia okresu gwarancji na wcześniej wykonaną nakładkę asfaltową. Docelowo planowana jest budowa wysp kanalizujących ruch. Zastosowana biało-czerwona kolorystyka zapór wynika z obowiązujących przepisów oraz względów bezpieczeństwa – dodaje urząd.
Całkowity koszt wdrożenia nowej organizacji ruchu wyniósł blisko pół miliona złotych. Największą część tej kwoty, przekraczającą 206 tysięcy złotych, przeznaczono na zakup i montaż betonowych barier, natomiast oznakowanie pionowe i poziome kosztowało łącznie ponad 270 tysięcy złotych. Już na początku 2026 roku planowane jest rozpoczęcie prac zmierzających do wprowadzenia docelowych rozwiązań drogowych, które ostatecznie przypieczętują nowy kształt komunikacyjny tej części Targówka.




















![[Rozwiązanie konkursu] Spektakl „Piotruś Pan” wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/efc19594e211d31d91a8c30352466699c5900dc1.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl „Piotruś Pan” wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/4220062c4a3bc4a89accbe6eeeadbeffc25cc607.jpeg)
![[Rozwiązanie konkursu] Wyślij swoje świąteczne życzenia i wygraj publikację w gazecie „Informator Stolicy”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/8abf53ae5e6bb60e0a46c0cb4da4f5a822bee3aa.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Po słonecznej stronie życia” – wygraj książkę Damiana Abramowicza](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/d0e3e375dcad54d827756f7f588561f4018ff4cc.png)















