Od 1 grudnia mieszkańcy mogą głosować na 10. edycję budżetu obywatelskiego na Mokotowie
Wystartowała jubileuszowa, 10. edycja budżetu obywatelskiego w stolicy. Projekty można zgłaszać do 25 stycznia 2023, a zainteresowani mieszkańcy mogą liczyć na wsparcie w trakcie dyżurów urzędników i możliwości konsultacji swoich projektów.
Dzięki budżetowi obywatelskiemu mieszkańcy decydują o tym, na co przeznaczyć część budżetu Warszawy. To warszawiacy, co roku wymyślają i zgłaszają projekty, a następnie wybierają w głosowaniu te, które zostaną zrealizowane. W ten sposób wspólnie decydują o tym, co powstanie w najbliższej okolicy, w kilku dzielnicach lub w całej Warszawie.
W budżecie obywatelskim każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić projekt lub zagłosować. Nie trzeba być zameldowanym, ani pełnoletnim. Uczestnictwo w budżecie obywatelskim to świetna okazja, żeby razem z innymi decydować o tym, jak zmienia się Warszawa.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie: https://bo.um.warszawa.pl/ oraz https://um.warszawa.pl/waw/bo/wsparcie-pracownikow-urzedu-10-edycja.
Dyżury konsultacyjne w grudniu 2022 r. (pomoc w wypełnieniu formularza oraz w kwestiach merytorycznych):
-
12 i 19 grudnia, godz. 16.00 do 17.00
Urząd Dzielnicy Mokotów, ul. Rakowiecka 25/27, Wydział Obsługi Mieszkańców
Harmonogram 10. edycji budżetu obywatelskiego:
-
Zgłaszanie projektów: od 1 grudnia 2022 r. do 25 stycznia 2023 r.
-
Ocena zgłoszonych projektów: od 26 stycznia do 4 maja 2023 r.
-
Składanie odwołań: od 4 do 11 maja 2023 r.
-
Rozpatrywanie odwołań: od 4 do 31 maja 2023 r.
-
Głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwca 2023 r.
-
Ogłoszenie wyników: 13 lipca 2023 r.
-
Realizacja projektów: 2024 r.
Kwota przeznaczona na budżet obywatelski w Dzielnicy Mokotów to 8 722 733 zł. Limit na projekt w Dzielnicy Mokotów wynosi 1 744 547 zł.
Koordynator ds. budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Mokotów Dariusz Sitterle
mail: dsitterle@um.warszawa.pl, mokotow.bo@um.warszawa.pl, tel. 22 443 63 32
fot. um Mokotów