Otwarcie ofert w przetargu na budowę kolejnych trzech stacji II linii metra
18 kwietnia do Metra Warszawskiego wpłynęła jedna oferta na budowę niemalże czterokilometrowego odcinka II linii metra w kierunku północno-wschodnim.
Na wykonanie tego zadania inwestor – Miasto Stołeczne Warszawa – przeznaczył kwotę 1 464 228 900 zł brutto.
Ofertę złożyło konsorcjum w składzie: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., Astaldi S.p.A. oraz Gülermak Sp z o.o. Warszawa.
Zaproponowana cena: z podatkiem VAT - 1 397 895 000 zł, bez podatku VAT - 1 136 500 000 zł.
Ten etap rozbudowy II linii metra obejmie budowę trzech stacji podziemnych:
- C19 Zacisze (ul. Figara/Rolanda),
- C20 Kondratowicza (ul. Kondratowicza – rejon Urzędu Dzielnicy Targówek ),
- C21 Bródno (ul. Kondratowicza i Rembielińska)
i torów odstawczych za stacją C21, trzech wentylatorni szlakowych V19, V20, V21, komory demontażowej przy stacji C18 oraz trzech odcinków szlakowych D19, D20, D21 wykonanych jako jednotorowe tunele.
Kryteria oceny to: skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia – 8%, przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32% oraz cena – 60%.
Przetarg jest kontynuacją prac związanych z budową II linii warszawskiego metra. Rozbudowa o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie.
Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.
Źródło: ZTM