Pytasz i wiesz!
Pytasz i wiesz! - tak brzmi hasło tegorocznej kampanii Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, którą Urząd m.st. Warszawy zachęca mieszkańców do korzystania z usług całodobowego centrum kontaktu Warszawa 19115.
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 powstało po to, aby ułatwić mieszkańcom kontakt z urzędem. Cieszę się, że na co dzień z tej formy kontaktu korzysta coraz więcej warszawiaków - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Wraszawy.
Miejskie Centrum Kontaktu zostało utworzone przez Urząd m.st. Warszawy, aby usprawnić i uprościć komunikację z mieszkańcami warszawskich dzielnic i metropolii warszawskiej. Poprzez portal www.warszawa19115.pl bez potrzeby wizyty w urzędzie w prosty sposób każdy może dotrzeć do usystematyzowanych i stale aktualizowanych informacji związanych z działaniem warszawskiego samorządu. W Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115 informacje udzielane są także telefonicznie, poprzez czat oraz mailowo. Całodobowy system obsługiwany jest bezpośrednio przez 50 konsultantów pracujących w trzyzmianowym trybie. Od uruchomienia systemu w 2012 roku odnotowano już ponad 1 800 000 zgłoszeń, z czego 56,3% stanowiły właśnie zgłoszenia informacyjne.
Mieszkańcy najczęściej poszukują wiadomości związanych z transportem publicznym. Codziennie konsultanci Warszawa 19115 pomagają wielu osobom przemieszczać się po Warszawie. Informują o cenach biletów, rozkładzie jazdy oraz pomagają ustalić trasę podróży. Warszawa 19115 jest także centrum kontaktu dla użytkowników Warszawskiego Roweru Publicznego Veturilo.
Często powtarzające się pytania, dotyczą spraw związanych z wydawaniem i wymianą dokumentów, terminami odbioru odpadów komunalnych, sprawami z zakresu geodezji i architektury oraz edukacji i pomocy społecznej. Wyszukiwane są także informacje dotyczące odbiorów odpadów kłopotliwych i elektrośmieci. Mieszkańcy pytają gdzie wyrzucić opakowania po farbach i lakierach czy zużyte gaśnice samochodowe. Poszukują także informacji dotyczących zasad odbioru dużego sprzętu gospodarstwa domowego.
Poprzez portal www.warszawa19115.pl można dotrzeć także do mniej typowych informacji z różnych obszarów. W zasobach portalu znajdują się m.in. zasady korzystania z dronów czy puszczania lampionów szczęścia i fajerwerków; lista miejsc, w których można legalnie malować graffiti; lista kurtyn wodnych rozmieszczanych w czasie upałów oraz informacje o zasadach dokarmiania ptaków w mieście. Poprzez Warszawa 19115 można uzyskać wiele informacji przydatnych opiekunom szukającym ciekawych propozycji dla dzieci, seniorom pragnącym aktywnie zagospodarować swój czas, a także wszystkim którzy zainteresowani są kulturalną i sportową ofertą miasta.
Najwięcej osób korzysta z informacji udzielanej poprzez telefon, jednak ważnym źródłem wiedzy jest Warszawski System Powiadomień - https://powiadomienia.um.warszawa.pl/start - poprzez który codziennie trafiają do użytkowników, w formie komunikatów push lub sms, informacje dotyczące zmian w komunikacji i organizacji ruchu, propozycje wydarzeń kulturalnych i sportowych oraz inne powiadomienia związane z organizacją pracy urzędu i sprawami urzędowymi.
Poprzez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można także zgłosić awarię lub interwencję, a także przekazać swoje sugestie i pomysły na poprawę jakości życia w Warszawie. Można to zrobić poprzez aplikację mobilną Warszawa 19115, portal lub telefon.
Dzięki temu warszawiacy mają bieżący wpływ na to, w jaki sposób dział ai funkcjonuje ich miasto.
Źródło: Źródło: Urząd m.st. Warszawy