Remont kolejowej linii obwodowej coraz bliżej końca
Widać już efekty prac kolejarzy na warszawskiej linii obwodowej. Właśnie zakończyły się prace zasadnicze na przystankach, układane są nowe tory oraz sieć trakcyjna. Powstają także budowane od nowa wiadukty kolejowe. Linia kolejowa na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska zyskuje nowy blask.
Jak wygląda sytuacja na poszczególnych stacjach?
– Na przystanku Warszawa Koło kończy się budowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Trwają przygotowania do instalacji systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu, a także do układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej. Po ukończeniu tych prac na peronie ustawione zostaną ławki i tablice informacyjne. Gotowa jest już konstrukcja wiaduktu kolejowego nad ulicą Obozową. Trwają prace przy umacnianiu przyczółków. Wykonawca przygotowuje się do układania torów i mocowania sieci trakcyjnej – informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Na ulicy Kasprzaka skończone zostały przyczółki wiaduktu. Gotowe są dwie konstrukcje, na których ułożone zostaną tory i sieć trakcyjna. Na przystanku przy wiadukcie – Warszawa Wola – widać już nowe perony i wiaty. Niebawem rozpocznie się układanie dojść i montowanie elementów małej architektury. Na przystanku Warszawa Młynów w całości gotowe są już perony – ułożona została nawierzchnia. Wiaty przykryto nowym dachem. Obecnie trwa układanie torów i sieci trakcyjnej wzdłuż peronów. Prace skupiają się także na zamontowaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu. Nowo ułożone tory są regulowane. Przy ulicy Prądzyńskiego zamontowano już schody oraz filary nowej kładki dla pieszych. Wykonawca docelowo wyposaży ją w windy, co ułatwi komunikację między dwoma częściami miasta osobom o ograniczonej mobilności – dodają kolejarze.
Zmiany widać także na peronie 8 na stacji Warszawa Zachodnia. – zamontowano już wiaty i skończono nawierzchnię. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść do nowego obiektu. Niebawem rozpocznie się układanie torów i rozwieszanie sieci trakcyjnej w obrębie przystanku – zakomunikowało PKP PLK S.A.
Inwestycja przeprowadzana przez kolejarzy poprawi znacząco system komunikacji w Warszawie. Na remontowanym odcinku powstaną dwie nowe stacje: Powązki i Koło oraz nowy węzeł przesiadkowy Warszawa Młynów, gdzie będzie można swobodnie przesiąść się z pociągu do II linii metra. Linia ta będzie także kluczowa podczas planowanego remontu linii średnicowej, bowiem w kierunku stacji Warszawa Gdańska to właśnie tędy będą kursowały pociągi dalekobieżne.
Marcin Kalicki/FOT.Wiadukt przy Zawiszy www.transport-publiczny.pl