Remont torowiska na Marszałkowskiej i zmiany w organizacji ruchu
Remont torowiska tramwajowego na ulicy Marszałkowskiej wkracza w kolejny etap. Od środy, 23 lipca, kierowcy muszą liczyć się ze znacznymi zmianami w organizacji ruchu – prace obejmą połowę skrzyżowania z ulicą Królewską

Demontaż starego torowiska na ulicy Marszałkowskiej dobiega końca, a na plac budowy dotarły już nowe szyny. W ramach obecnego etapu inwestycji obszar prac zostanie rozszerzony o skrzyżowanie z ulicą Królewską. Modyfikacje w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w środę, 23 lipca, około godziny 12:00.
Zamknięcia:
- Wygrodzona zostanie część skrzyżowania przy wejściu do Ogrodu Saskiego.
- Zamknięte będą fragmenty jezdni: ulica Marszałkowska w kierunku placu Bankowego oraz ulicy Królewskiej w stronę Grzybowskiej.
- Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez Marszałkowską od strony Ogrodu Saskiego
Objazdy i zmiany pasów ruchu:
- Marszałkowska w stronę placu Bankowego: ruch odbywać się będzie jednym pasem przez torowisko przed Królewską, a następnie drugim pasem Marszałkowskiej przez skrzyżowanie. Powrót na właściwą jezdnię nastąpi przy przystanku tramwajowym.
- Królewska od placu Piłsudskiego: kierowcy przejadą przez pas dzielący, a następnie jednym pasem przetną skrzyżowanie, zjeżdżając na docelową jezdnię przy ul. Zielnej.
- Od Świętokrzyskiej: jeden pas poprowadzi prosto, a drugi umożliwi skręt w prawo, w Królewską. Skręt w lewo będzie niemożliwy.
- Objazd do ulicy Grzybowskiej: wyznaczono przez Aleje Jerozolimskie i al. Jana Pawła II.
- Z pl. Piłsudskiego: możliwa będzie wyłącznie jazda prosto, w kierunku placu Grzybowskiego i alei Jana Pawła II.
- Od strony placu Bankowego: wyznaczono dwa pasy – jeden do jazdy prosto i jeden do skrętu w prawo.
- Od Grzybowskiej: z jednego pasa będzie można skręcić w lewo, a z drugiego pojechać prosto lub w prawo.
W połowie sierpnia prace zostaną przeniesione na drugą stronę skrzyżowania.
Przebudowa Marszałkowskiej jest częścią projektu "Nowe Centrum Warszawy". Po zakończeniu wszystkich prac, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przy ulicy Złotej powstanie zawrotka, a przy ulicy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt, ułatwiający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe zostaną wyznaczone przy Złotej i Sienkiewicza. W planach jest także dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerzystów, między ulicami Świętokrzyską a Królewską.
Na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego zastosowana zostanie zabudowa przejezdna torowiska. To rozwiązanie wynika z prośby Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans”, aby zapewnić karetkom możliwość przejazdu tym fragmentem. Dodatkowo, między ulicami Królewską a Świętokrzyską, w przestrzeni między torami tramwajowymi, zostanie zasadzony rozchodnik, co przyczyni się do zazielenienia terenu.
fot. Infoulice Warszawa