Są chętni na budowę ścieżki rowerowej na Andersa
- Otworzyliśmy oferty na budowę drogi dla rowerów na Andersa, czyli na kontynuację trasy N-S przez centrum Warszawy – poinformował wczoraj pełnomocnik prezydenta m.st. Warszawy do komunikacji rowerowej. Wybrany wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację.
W Warszawie przybędą kolejne kilometry ścieżek rowerowych. Wczoraj Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że zgłosiło się czterech chętnych do budowy ścieżki rowerowej na ul. Andersa. Nowa trasa ma być kontynuacją trasy N-S prowadzącą przez centrum Warszawy.
- Do budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Andersa zgłosiło się aż czterech wykonawców. Dwie oferty są poniżej kosztorysu, z czego najniższa opiewa na 31,8 ml zł, czyli o 2,5 mln zł mniej od zakładanego budżetu. Teraz czas na weryfikację. Po podpisaniu umowy wybrany wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania. Budowa drogi będzie kolejnym krokiem w tworzeniu rowerowego kręgosłupa Warszawy – przekazał Zarząd Dróg Miejskich.
Jak będzie przebiegała nowa trasa?
Nowa droga dla rowerów powstanie na odcinku od ul. Nowolipki do Dworca Gdańskiego (ul. Dawidowskiego). Będzie biegła po zachodniej stronie ulicy i zostanie połączona z istniejącymi już trasami na ulicach Bonifraterskiej, Świętojerskiej, Anielewicza i Dawidowskiego.
Razem z drogą po zachodniej stronie budowana będzie także trasa po wschodniej stronie ul. Andersa. To realizacja projektu z budżetu obywatelskiego. Nowa droga powstanie na odcinku między ulicami Długą a Świętojerską, wzdłuż Ogrodu Krasińskich.
- Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Andersa to prawdopodobnie największa i najważniejsza tegoroczna inwestycja rowerowa w Śródmieściu. Do tego przygotowywany jest drugi etap budowy drogi na ul. Andersa (Nowolipki-pl. Bankowy) oraz na ul. Mickiewicza (Dworzec Gdański-pl. Wilsona). To kolejny krok w tworzeniu spójnej trasy rowerowej północ-południe przez centrum Warszawy – podkreślają drogowcy.
fot. ZDM