mobile
REKLAMA

Skoda Varsovia - testy nowego pociągu metra dla Warszawy

Stolica Polski z niecierpliwością czeka na nowe pojazdy metra produkowane w Czechach. Ich producent – Škoda Transportation Group – zaprezentował właśnie pierwszy kompletny pojazd, który aktualnie znajduje się w fabryce w Pilźnie i odbywa pierwsze jazdy próbne na torze testowym.

Informacja prasowa
TAGI Metro pociąg
Skoda Varsovia - testy nowego pociągu metra dla Warszawy

Jazdy testowe pociągu Skoda Varsovia będą się odbywały w trzech lokalizacjach - na torze testowym VÚZ w Velimiu, na infrastrukturze metra w Pradze oraz w Warszawie. Umowa Metra Warszawskiego z grupą Škoda Transportation zakłada dostawę 37 sześciowagonowych pojazdów metra (z opcją na zakup kolejnych 8), a łączna wartość kontraktu to ponad 1,3 mld zł.

- Bardzo się cieszę, że prace przebiegają sprawnie i pierwszy nowy pociąg wyprodukowany dla Warszawy przystąpi do testów. Mam nadzieję, że pojawi się w stolicy już wiosną 2022 roku. Warszawianki i warszawiacy bardzo na niego czekają, bo w połowie przyszłego roku zakończą się prace przy budowie kolejnych stacji drugiej linii metra na Bemowie i Targówku – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

- Pierwszy wyprodukowany pojazd dla warszawskiego metra jest gotowy do testów w naszym ośrodku w Pilźnie. Lada moment przygotujemy też pociąg numer dwa. W projekt zaangażowanych są setki osób - zarówno pracowników, jak i specjalistów spoza naszego przedsiębiorstwa. Spawanie aluminiowych pudeł odbywa się w Ostrawie, natomiast ich malowanie, montaż i pierwsze testy realizowane są w Pilźnie. W projekt zaangażowani są liczni poddostawcy z Polski, podjęliśmy również współpracę z polskimi uczelniami - mówi Petr Brzezina, prezes Škoda Transportation Group.

- Nowoczesny, jednoprzestrzenny pojazd dla Metra Warszawskiego, wyposażony między innymi w system odzyskiwania energii podczas hamowania, wchodzi w fazę prac rozruchowych oraz badań typu. Zanim wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, czekają nas długie tygodnie testów statycznych i dynamicznych. Chodzi o standardowy proces, któremu poddawane są nowe modele pojazdów - dodaje Zdeněk Sváta, starszy wiceprezes ds. realizacji Škoda Transportation.

Jednoprzestrzenny pojazd wyposażono w przejrzysty system informacji pasażerskiej i   dostosowano do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wózków dziecięcych i rowerów. Jeden pojazd może pomieścić do 1500 osób. Aranżacja wnętrza przedziału pasażerskiego – układ siedzeń, wybór materiałów, wzornictwo i kolory - została opracowana z myślą o stworzeniu przyjemnego otoczenia dla pasażerów i maszynisty. Pojazd wyposażono w system kamer. Pudła pojazdu wykonane są z aluminium, ich produkcja odbywa się w największym centrum obróbki w Europie znajdującym się w zakładzie Škody w Ostrawie. Długość jednego wagonu wynosi około dwudziestu metrów, a całkowita długość kompletnego pojazdu wynosi 118,2 metra. Maksymalna prędkość nowych pojazdów wynosi 90 km/h.

Pojazd umożliwia pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach pracy, jednak preferowane jest hamowanie odzyskowe, podczas którego energia elektryczna jest przekazywana z powrotem do systemu zasilania. Pojazdy produkowane są zgodnie z wymaganiami norm EN i kart UIC.

Warszawa będzie ósmą europejską stolicą, w której będą jeździć pojazdy pilzneńskiej Škody. Umowa obejmuje między innymi również dostawę części zamiennych i symulatora, przedłużony okres gwarancji oraz przeprowadzenie szkoleń personelu. Škoda Transportation Group dostarczyła już dwie generacje wagonów metra do Petersburga oraz zmodernizowała wagony praskiego metra.

Fot. UM Warszawa

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda