mobile
REKLAMA

W metrze nocą praca wre

Warszawskie metro znów szlifuje tory – w miniony weekend na pierwszą linię kolei podziemnej wjechał specjalistyczny pociąg przeznaczony do tego typu prac. Szlifowanie będzie się odbywać nocami – podczas przerw w ruchu pasażerskim. Prewencyjne prace konserwacyjne szyn i rozjazdów poprawią bezpieczeństwo pasażerów

Informacja prasowa
W metrze nocą praca wre

Metro Warszawskie podpisało umowę z firmą, która specjalizuje się w szlifowaniu torów. Używany jest do tego specjalny pociąg, obsługiwany przez wyszkoloną załogę.

W miniony weekend, w nocy z 4 na 5 czerwca, szlifierka wjechała na tory po raz pierwszy w tym roku – na odcinek pomiędzy stacjami Kabaty a Imielin. Łącznie prace objęły tej nocy 1,5 km szyn. W tym tygodniu szlifowane mają być z kolei tory od stacji Natolin do okolicy przystanku Ursynów.

Na tym nie koniec prac konserwatorskich. Szlifowanie prowadzone będzie jeszcze w czerwcu, lipcu i sierpniu, a ostatnią turę zaplanowano na grudzień. W tym czasie poprawiany będzie stan większości torów i rozjazdów na obu liniach.

Bezpieczeństwo i komfort

Szlifowanie prewencyjne odbywa się w czasie, gdy metro nie przewozi pasażerów, czyli w przerwie nocnej. Pozwala ono usunąć tzw. zużycia zmęczeniowe – w postaci takich wad, jak wykruszenia, wybuksowania, falistości, które pojawiają się na główkach szyn w trakcie ich eksploatacji. Technologia ta umożliwia także odtworzenie profilu poprzecznego szyn.

Maszyna jest w stanie „wygładzić” nawet dwa kilometry torów w niespełna trzy godziny, a temu niezwykle widowiskowemu procesowi towarzyszą feerie iskier.

Dłuższe życie szyn

Specjaliści ze stołecznego metra przekonują, że odpowiednio dobrane i zastosowane zabiegi konserwacyjno-remontowe znacząco wydłużają okres żywotności podziemnych torowisk. Regularne prowadzenie robót konserwacyjnych pozwala stosunkowo niewielkim kosztem przywrócić pierwotne właściwości szyn, tj. odtworzyć odpowiedni profil poprzeczny oraz wyeliminować wady powierzchniowe w pierwszym stadium ich powstania.

Tego typu prace konserwacyjne przeprowadzane na torach warszawskiego metra przedłużają jego żywotność, spowalniają proces zużycia kół pociągów, a co szczególnie istotne – wpływają korzystnie na komfort pasażerów, zmniejszając wibracje i hałas podczas jazdy składów metra.

Takie działania przynoszą wreszcie oszczędności – wydłużają tzw. cykl życia szyny, przez co oddala się w czasie konieczność jej wymiany.

fot.Metro Warszawskie

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda