Warszawa i stolice państw bałtyckich promują się wspólnie w USA w ramach kampanii „Europe Untold”
Warszawa, Wilno, Ryga i Tallin ponownie połączyły siły, by wspólnie promować swój turystyczny potencjał za oceanem. Wystartowała kolejna edycja kampanii „Europe Untold”, której celem jest pokazanie mieszkańcom aglomeracji Nowego Jorku i Chicago mniej znanej, a niezwykle atrakcyjnej strony Europy Środkowo-Wschodniej.
Projekt, zainicjowany przez Stołeczne Biuro Turystyki, realizowany jest we współpracy z European Travel Commission (ETC) i potrwa do końca listopada. Kampania obejmuje działania w mediach społecznościowych – na platformach Meta, TikTok i YouTube – i ma zachęcić Amerykanów do odkrywania czterech europejskich stolic.
Cztery miasta, jedna historia
W ramach projektu powstała seria czterech spotów, w których amerykańska influenserka Melissa Male (@melissamale) odkrywa uroki Warszawy, Wilna, Rygi i Tallina. Każdy z filmów przedstawia jedno z miast oczami turystki, która poznaje lokalną kulturę, atmosferę i najpiękniejsze miejsca. Cykl uzupełnia spot podsumowujący, łączący wszystkie historie w jedną spójną opowieść o różnorodności i autentyczności tej części Europy.
Materiały wideo można obejrzeć na stronie projektu: visiteurope.com/en/europe-untold.
Europe Untold – Europa warta odkrycia
– Projekt, którego Warszawa jest liderem, ponownie zdobył uznanie European Travel Commission. Hasło kampanii „Europe Untold” wynika stąd, że nasze miasta wciąż pozostają mało znane wśród amerykańskich turystów i stanowią ciekawą alternatywę dla dobrze znanych, choć często zatłoczonych miejsc na klasycznym szlaku Europy Zachodniej – podkreśla Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.
W tegorocznej edycji do programu ETC zgłoszono dziewięć projektów konsorcyjnych. Propozycja Warszawy i stolic państw bałtyckich uzyskała pełne dofinansowanie w wysokości 100 tys. euro.
To już druga wspólna kampania promująca miasta w Stanach Zjednoczonych. Zeszłoroczna odsłona projektu przyciągnęła uwagę ponad 16,4 miliona odbiorców i spotkała się z dużym zaangażowaniem użytkowników.
– Dobre wyniki zeszłorocznej kampanii pokazują, że współpraca pomiędzy miastami zwiększa możliwości dotarcia z przekazem na odległe rynki. Dlatego Warszawa ponownie połączyła siły ze stolicami państw bałtyckich, aby pokazać mieszkańcom Nowego Jorku i Chicago, że Europa nie kończy się na najpopularniejszych destynacjach śródziemnomorskich – mówi Moras. – Nasze miasta oferują piękne miejsca, bogatą kulturę i wyjątkowe doświadczenia w sercu kontynentu – dodaje.
Promocja Europy na dalekich rynkach
European Travel Commission zrzesza narodowe organizacje turystyczne z 35 krajów Europy i działa przy wsparciu Komisji Europejskiej. Jej misją jest promowanie Europy jako atrakcyjnego kierunku turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem rynków odległych – takich jak Stany Zjednoczone, Japonia, Chiny, Brazylia czy Kanada. ETC prowadzi kampanie marketingowe, badania i analizy rynku oraz wspiera zrównoważony rozwój turystyki. Siedziba organizacji mieści się w Brukseli.
















![[Rozwiązanie konkursu] Spektakl „Łóżko pełne cudzoziemców” wygraj podwójną wejściówkę](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/2178efc705c649654fdb3972150d9ad76fb26e15.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl „Łóżko pełne cudzoziemców” wygraj podwójną wejściówkę](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/55a79858d3621f2ddc7b75ecb70333535976dde0.jpeg)
![[Konkurs] Wygraj wejściówki na pokaz filmu „Plan na życie. Carlo Acutis”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/c671315129a3b262db05dcabeb060bf5a1277fa0.jpeg)
![[Rozwiązanie Konkursu] Wygraj podwójne zaproszenie na improwizowane SHOW "Ale Granda!!!"](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/0d6c3ea1271b849f74a232f49d19e03ce8a30515.png)















