Warszawski Szpital Dziecięcy przy ul. Kopernika został wyróżniony przez Rzecznika Praw Pacjenta
Warszawskie Centrum Opieki Medycznej „Kopernik” zostało uhonorowane prestiżowym tytułem „Wymagaj jakości”, przyznawanym przez Rzecznika Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Placówka znalazła się w gronie niespełna 30 najlepszych szpitali w Polsce, które zapewniają najwyższe standardy opieki nad pacjentem.

To już drugi miejski szpital w stolicy z tym wyróżnieniem - rok wcześniej tytuł otrzymało Centrum Medyczne „Żelazna”, uznawane za jeden z najlepszych ośrodków ginekologiczno-położniczych w kraju.
- Jestem dumna, że kolejny miejski podmiot leczniczy znalazł się w gronie niespełna 30 wyróżnionych placówek z całego kraju. To wyraz uznania dla całej kadry szpitalnej i ich troski o pacjentów, w tym przypadku dzieci i młodzieży, którymi opiekuje się Warszawskie Centrum Medyczne „Kopernik’’ - podkreśla Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.
Jak dodaje, tylko w 2024 roku w szpitalu przy ul. Kopernika hospitalizowano ponad 8 tysięcy młodych pacjentów, a w poradniach działających przy placówce udzielono blisko 41 tysięcy porad.
Program „Wymagaj jakości” został zainicjowany przez Bartłomieja Chmielowca, Rzecznika Praw Pacjenta, oraz Agnieszkę Pietraszewską-Machetę z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Jego celem jest promowanie i podnoszenie jakości usług medycznych w Polsce, a także zwiększanie zaufania pacjentów do systemu ochrony zdrowia.
Hasło projektu - „Masz prawo żądać jakości wszędzie tam, gdzie się leczysz” - przypomina pacjentom, że zawsze mają prawo oczekiwać profesjonalnej i bezpiecznej opieki medycznej.
Tytuł „Wymagaj jakości” przyznawany jest tylko tym placówkom, które spełniają wysokie wymagania jakościowe i organizacyjne. W przypadku Warszawskiego Centrum Opieki Medycznej „Kopernik” oznacza to m.in.:
- posiadanie certyfikatu akredytacyjnego Ministra Zdrowia z wynikiem co najmniej 85% ogółem i powyżej 50% w każdym dziale tematycznym,
- prowadzenie rejestru zdarzeń niepożądanych,
- zatrudnianie pełnomocnika ds. praw pacjenta,
- przestrzeganie standardów z zakresu praw pacjenta,
- współpracę z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta przy postępowaniach wyjaśniających,
- brak stwierdzonych naruszeń zbiorowych praw pacjentów.
Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla, że wyróżnione szpitale mają stanowić inspirację dla innych podmiotów medycznych, pokazując, że troska o pacjenta i wysoka jakość świadczeń powinny być fundamentem każdej placówki ochrony zdrowia.
Warszawskie Centrum Opieki Medycznej „Kopernik” dołącza tym samym do elitarnego grona szpitali, które swoją działalnością potwierdzają, że jakość w leczeniu nie powinna być przywilejem, lecz standardem.
fot. UM Warszawa