Warszawskie tramwaje przyspieszają
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę, wprowadzającą nowy system czujników na skrzyżowaniach, dzięki której przejazd przez sygnalizację świetlną będzie szybszy.
Około minutę – o tyle zostanie skrócony czas przejazdu przez każde skrzyżowanie. Algorytmy wprowadzające priorytet przejazdu dla tramwajów zostaną zainstalowane na 9 skrzyżowaniach, 5 ciągach ulic i jednym węźle. Przyśpieszą tramwaje aż na 17 liniach.
Trawmaje Warszawkie podpisały umowę o wartości 5,8 mln zł brutto z firmami Dynniq Poland i Siemens Mobility. Każde skrzyżowanie zostanie opracowane i uzgodnione przez wykonawców indywidualnie. Specjalne czujniki wykrywające nadjeżdżający tramwaj zostaną zamontowane przy torach. Będą one uruchamiać algorytm sterujjący sygnalizacją świetlną. Pierwsze takie priorytety pojawią się w ciągu 4 miesięcy.
Pierwsze priorytety przejazdu dla tramwajów zostaną wprowadzone w ciągu 4 miesięcy. Najbardziej skomplikowanym skrzyżowaniem do wprowadzenia innowacji, było rondo Radosława. Codziennie przecina je aż osiem linii tramwajowych.
Zmiany będą zastosowane w następujących miejscach:
– 3 skrzyżowania Węzła Młociny:
-
Metro Młociny – wjazd na Trasę Mostu Północnego
-
T. Nocznickiego – J. Kasprowicza
-
T. Nocznickiego – Strzelców Kaniowskich
– ul. Młynarska – ul. Żytnia
– al. Solidarności – ul. Sierakowskiego
– ul. Starzyńskiego – ul. Namysłowska
– ul. Jagiellońska – ul. Ratuszowa
– 7 skrzyżowań w rejonie pl. Bankowego:
-
al. Solidarności – ul. W. Andersa,
-
śluza tramwajowo-autobusowa na zachodnim wlocie skrzyżowania al. Solidarności – ul. W. Andersa
-
przejście dla pieszych przez tory przy wyjściach ze stacji metra Ratusz Arsenał
-
pl. Bankowy – przejście dla pieszych
-
al. Solidarności – ul. Bielańska (przejście dla pieszych przez północną jezdnię al. Solidarności)
-
al. Solidarności – ul. Bielańska (przejście dla pieszych przez południową jezdnię al. Solidarności)
-
al. Solidarności – zawrotka przy Muzeum Niepodległości
Dzięki tej inwestycji aż 43% skrzyżowań w Warszawie będzie zapewniało uprzywilejowany przejazd dla tramwajów, podczas gdy na ten moment jest ich 39%. Jednak w niedalekiej przyszłości, dzięki kolejnym inwestycjom prowadzonym przez Tramwaje Warszawskie, Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, to nowatorskie rozwiązanie ma stosować już 60% skrzyżowań.