Zakończyły się inwestycje drogowe na Żoliborzu Południowym
Zakończyły się prace przy dwóch inwestycjach drogowych na Żoliborzu Południowym. Ulica Kazimierz Brandysa zmieniła się w woonerf, czyli ulicę, na której pierwszeństwo mają piesi, a ul. Zygmunta Hübnera została uzupełniona o brakujący odcinek.

Ulica Kazimierza Brandysa zmieniła się teraz w woonerf - “w przestrzeń, która jest wspólna i bezpieczna dla wszystkich użytkowników.” - zaznacza Urząd Dzielnicy Żoliborz. Długość nowej drogi to ok. 95 metrów, a szerokość ciągu pieszo-jezdnego wynosi od 3,5 m do 6,5 m. Po stronie południowej wykonany został także ciąg pieszy o szerokości ok. 2 m z naturalnej nawierzchni mineralnej. Dodatkowo powstało 6 miejsc postojowych, a także miejsca rekreacji i deptak. Pojawiły się również ławki, stojaki na rowery i kosze na śmieci. Nie zabrakło też nowej zieleni. Posadzono więcej grabów pospolitych “Fastigiata”, pojawiły się nowe gatunki drzew - dwie wierzby płaczące i jeden świerk serbski. W trosce o siedliska dla owadów i małych zwierząt, pozostawiono też kłodę po ściętej wierzbie.
Na ul. Zygmunta Hübnera wybudowano, nieco ponad 100 metrowy odcinek drogi, którego wcześniej brakowało. Połączył on fragmenty ulicy od ul. Brandysa do ul. Krasińskiego. Szerokość nowej drogi wynosi 5-6 metrów, a obok niej powstał chodnik o szerokości 2,5 m. ”Dzięki temu komunikacja w tej części dzielnicy stała się bardziej płynna i uporządkowana.” - podkreśla Urząd Dzielnicy Żoliborz. Tak jak w przypadku zmian na ul. Brandysa, tutaj również nie zabrakło nowej zieleni. Mianowicie, posadzono 14 drzew klonu zwyczajnego “Drummondii” i 2 klony polne. Pojawiły się także krzewy ozdobne: 552 sztuki róż “Marathon” i 745 sztuk irgi szwedzkiej “Coral Beauty”. Pozostawiono także kłodę po ściętej topoli, która ma wspierać naturalne siedliska tamtejszej fauny.
W ramach inwestycji, powstały także sieci podziemne niezbędne do funkcjonowania infrastruktury, natomiast ulice i chodniki otrzymały nowe oświetlenie. “Dzięki połączeniu odcinków ul. Hübnera ruch w tej części Żoliborza jest płynniejszy, a dostęp do okolicy dla służb ratunkowych – łatwiejszy i szybszy.” - podkreśla Urząd Dzielnicy Żoliborz.
Obie ulice zostaną oddane do użytku w ciągu najbliższych dni.
fot. UD Żoliborz