Coraz bliżej nowej linii kolejowej Zegrze - Przasnysz
PKP PLK ogłosiło, że podpisało umowę na projekt linii kolejowej Zegrze - Przasnysz. Wykonawca ma 52 miesiące na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie wszystkich potrzebnych pozwoleń, w tym środowiskowych i budowlanych.
Pod koniec marca PKP PLK podpisały umowę na projekt nowej linii kolejowej Zegrze - Przasnysz. Jak informuje PKP PLK linia kolejowa między Zegrzem Południowym a Przasnyszem będzie w większości jednotorowa, zelektryfikowana. Pociągi będą poruszać się z maksymalną prędkością 160 km/h, a czas przejazdu między Zegrzem a Przasnyszem wyniesie około 50 minut. Organizator przewozów zadeklarował uruchomienie min. 14 pociągów na dobę, które pojadą między Przasnyszem a Warszawą.
Kolej Północnego Mazowsza połączy Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk i Serock z Zegrzem. Na trasie będzie 12 przystanków, w tym Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz, Jadwisin, Wierzbica, Trzepowo, Łubienica Superunki, Jeżewo, Kleszewo, Szlasy Bure oraz przystanek w gminie Szelków. Perony będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Będą też wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.
- Pamiętam marzenia o kolei do Zegrza, Serocka, Pułtuska i dalej do Przasnysza. Podpisana dzisiaj umowa na projekt nowej linii kolejowej to krok, który przybliża nas do realizacji tej ważnej dla regionu inwestycji – mówi Minister Jan Grabiec, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
- Podpisanie umowy na projekt nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz to kluczowy krok w rozwoju infrastruktury kolejowej na Północnym Mazowszu, który przyczyni się do znacznej poprawy dostępności komunikacyjnej oraz komfortu podróży mieszkańców – mówi Piotr Malepszak, Wiceminister Infrastruktury.
- Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Przasnysza, Makowa Mazowieckiego, Pułtuska i Serocka zyskają szybki i wygodny dojazd do stolicy. Naszym celem jest tworzenie nowoczesnej i efektywnej sieci kolejowej, która będzie służyć społeczeństwu przez wiele lat – mówi Piotr Wyborski, Prezes Zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace budowlane mogą rozpocząć się w 2030 roku i potrwać do 2033 roku, ale zależy to od uzyskania finansowania na budowę. Na razie finansowanie jest zapewnione jedynie na etap projektowy.
Z Programu Kolej Plus do realizacji w województwie mazowieckim zakwalifikowano 4 projekty. Oprócz przygotowania dokumentacji projektowej dla budowy linii kolejowej Zegrze - Przasnysz (tzw. Kolei Północnego Mazowsza) zaplanowano rewitalizację linii kolejowej Sokołów Podlaski – Siedlce oraz rewitalizację linii kolejowej nr 34 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Mieszkańcy Kozienic i okolic także zyskają lepszy dostęp do kolei.


![[Konkurs] Wyślij swoje świąteczne życzenia i wygraj publikację w gazecie „Informator Stolicy”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/ccbd0d61ad75ac74de345ccc1e0f020b4367abd0.png)

















![[Rozwiązanie konkursu] Spektakl „Przyjazne dusze” wygraj podwójną wejściówkę](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/e70719d748773077595f2fdfe65067e0b399bdee.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl „Przyjazne dusze” wygraj podwójną wejściówkę](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/ef75a4089afa1555855eab4428efe7e0224f5a34.jpeg)
![[Rozwiązanie konkursu] Wygraj dwuosobowe zaproszenie na spektakl „Kiedy kota nie ma...” w Teatrze Capitol](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/617b5d8494693a51b7177fcd81f8b7a6732a16b9.jpeg)















