Na Kijowskiej ma być bezpieczniej
Od teraz na ul. Kijowskiej powinno być bezpieczniej. Przynajmniej, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo pieszych na przejściach. Zarząd Dróg Miejskich zakończył przebudowę czterech przejść. Chodzi o te miejsca, które w raporcie bezpieczeństwa przeprowadzanym w poprzednich latach uzyskały nawet 0 punktów w pięciostopniowej skali
Zarząd Dróg Miejskich w całej Warszawie prowadzi akcję przebudowywania przejść dla pieszych, które w trakcie prowadzonych badań bezpieczeństwa w latach 2016-2020 uzyskały niską ocenę.
Na Pradze Północ były takie miejsca, które w pięciostopniowej skali nie uzyskały ani jednego punktu.
ZDM właśnie zakończył przebudowę przejść dla pieszych na ul. Kijowskiej. Chodzi o cztery lokalizacje. Chodzi o przejścia na skrzyżowaniu ul Kijowskiej z ul. Brzeską oraz z ul. Markowską.
- Przed przejściami przez północną jezdnię zamontowaliśmy progi zwalniające. Przejścia przez południową jezdnię zostały natomiast skrócone za pomocą wysp. W przypadku przejścia przy ul. Brzeskiej lewy pas kończy się teraz przed zebrą, natomiast lewy pas przed zebrą przy ul. Markowskiej służy teraz tylko do skrętu w lewo – wyjaśnia ZDM i dodaje - Dzięki zmianom łatwiej będzie też skręcić w lewo kierowcom jadącym z ul. Brzeskiej, a kierowcom z ul. Markowskiej chcącym pojechać w kierunku ul. Zabranieckiej zawrócić. Zawrócić na wysokości ul. Brzeskiej nie będą mogli natomiast jadący ul. Kijowską na wschód. Mogą jednak – jak dotychczas – zawracać na skrzyżowaniu z ul. Markowską. Wciąż bez problemu w lewo w ul. Brzeską mogą skręcać rowerzyści, dla których został wyznaczony dodatkowy pas na skrzyżowaniu.
Warto przypomnieć, że przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Brzeską (przez jezdnię południową) otrzymało w raporcie 1 punkt, przez jezdnię północną 2 punkty. Zaś przejście przy skrzyżowaniu z ul. Markowską otrzymało 0 punktów w przypadku jezdni południowej, zaś 1 punkt w przypadku jezdni północnej.
- Po przebudowie przejść piesi przechodzący przez południową jezdnię nie tylko pokonają je szybciej, ale nie będzie także możliwości wyprzedzania na przejściu dzięki zwężeniu jezdni przy przejściach do jednego pasa. Z tego samego powodu kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu. Podobnie na północnej jezdni, tam jednak ze względu na progi zwalniające – zaznacza ZDM.
fot. ZDM