O dziś nie 3 a 6 operatorów płatności mobilnych w SPPN
Od 2 stycznia kierowcy parkujący w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego mogą opłacić postój 6 aplikacjami mobilnymi! To o 3 więcej niż do tej pory.
Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich płatności mobilne przy użyciu aplikacji to najchętniej wybierany przez warszawskich kierowców sposób na opłacenie postoju w SPPN. W 2023 roku aż 45% płatności za parkowanie w strefie wykonano za pomocą aplikacji mobilnej. Do tej pory operatorów płatności było trzech. Od 2 stycznia to grono zasiliło się o kolejnych trzech dostawców usług.
Do wyboru, do koloru
Opłata za postój możliwa jest dzięki sześciu aplikacjom. Do MobiParking, moBILET i Flowbird dołączyły aplikacje Pango, mPay oraz CityParkApp. W każdej z tych aplikacji strefa jest oznaczona jako „WarszawaSPPN”. Aby prawidłowo korzystać z aplikacji należy się w nich wcześniej zarejestrować. W każdej z nich opłacenie parkowania jest proste i intuicyjne. Możliwe jest także przedłużenie postoju bezpośrednio z aplikacji. Opłata naliczana jest jedynie za rzeczywisty czas parkowania. W zależności od operatora można podpiąć kartę bankową, zapłacić blikiem lub doładować konto w aplikacji. Szczegółowe instrukcje dostępne są na stronach operatorów.
Dodatkowo w aplikacjach MobiParking i moBILET dostawcy umożliwiają płatność za pomocą SMS i kodów IVR.
Nowe parkomaty na stołecznych ulicach
Zwiększenie liczby dostępnych aplikacji mobilnych to efekt przetargu na dostawę i montaż nowych parkomatów, który wygrała firma City Parking Group. Nowoczesne parkomaty stoją już m.in. na Saskiej Kępie, Kamionku czy Placu Grunwaldzkim. Urządzenia zostaną wymienione na całym obszarze SPPN. Nowe urządzenia to prostszy interfejs, możliwość płatności BLIK czy przedłużenie czasu postoju za pomocą kodu QR.