Oszuści podszywają się pod ZUS – jak uniknąć utraty pieniędzy?
W Internecie pojawiły się fałszywe wiadomości, w których oszuści podszywają się pod Zakład Ubezpieczeń Społecznych, próbując wyłudzić dane i pieniądze. ZUS ostrzega, aby zachować szczególną ostrożność i nie klikać w podejrzane linki, ani nie otwierać załączników otrzymanych w mailach lub SMS-ach

Fałszywe wiadomości stają się coraz bardziej powszechne, a oszuści posuwają się do wykorzystywania popularnych platform społecznościowych. Przykładem jest sytuacja klientki z Warszawy, która zgłosiła w ZUS, że padła ofiarą oszustwa. Kobieta, widząc na portalu społecznościowym informację o „nowych programach oszczędnościowych” ZUS, postanowiła dowiedzieć się więcej. W odpowiedzi na swój komentarz otrzymała maila z rzekomą umową do podpisania.
Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS, podkreśla, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych nigdy nie wysyła wiadomości z linkami do klikania i nie prosi o podawanie poufnych danych za pomocą niezabezpieczonych kanałów komunikacji. Wszelkie tego typu wiadomości powinny wzbudzić podejrzenia i być natychmiast ignorowane.
Jeśli masz wątpliwości co do nadawcy wiadomości, najlepszym rozwiązaniem jest bezpośredni kontakt z ZUS. Możesz to zrobić, dzwoniąc do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer 22 560 16 00 lub pisząc na adres mailowy cot@zus.pl. Pamiętaj, aby nigdy nie reagować na podejrzane wiadomości, nie klikać w linki i nie udostępniać swoich danych.
fot. pixabay