PKP PLK modernizują linię kolejową nr 7. Ostatni odcinek to Warszawa Wawer - Otwock
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt modernizacji linii kolejowej nr 7, która łączy Warszawę z Lublinem i Dorohukiem. Prace obejmują budowę i przebudowę torów, stacji, przystanków, przejść i skrzyżowań
Szykują się prace na torach
Zespół prasowy PKP PLK poinformował o przebudowie ostatniego odcinka - Warszawa Wawer - Otwock. Dla tego odcinka opracowana została już dokumentacja projektowa i pozyskiwane są decyzje środowiskowe. Przetarg na realizację robót budowlanych planowany jest na przełomie I/II kwartału 2024 r. Na tym odcinku planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego. To pozwoli na zwiększenie przepustowości linii i częstotliwości kursowania pociągów.
Przebudowane zostaną stacje i przystanki: Warszawa Falenica, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Otwock Świder. Zostaną na nich wybudowane przejścia podziemne, które zapewnią bezpieczną komunikację na perony. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Bezpieczne stacje i szybsza trasa na Lubelszczyznę
Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa w pobliżu linii kolejowej - inwestycja obejmuje budowę łącznie 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych oraz przebudowę jednego na stacji Warszawa Falenica. Wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszą komunikację drogową zapewnią cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania.
Inwestycja na odcinku Warszawa Wawer - Otwock planowana jest do realizacji w ramach programu unijnego FENiKS w latach 2025-20279. Po zakończeniu modernizacji tego odcinka i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Lublinem szacowany jest na 90 minut.
fot.UD Wawer