Przystanek Warszawa Gołąbki przejdzie metamorfozę. Nowe perony i tunel pod torami
Przystanek kolejowy Warszawa Gołąbki czeka gruntowna modernizacja, która radykalnie zmieni komfort podróżowania dla pasażerów. Zgodnie z ogłoszonym właśnie przetargiem, w ramach inwestycji finansowanej z budżetu państwa, stara kładka nad torami zostanie zlikwidowana i zastąpiona przejściem podziemnym, a jeden peron zostanie zastąpiony dwoma nowoczesnymi. Prace projektowe ruszą w przyszłym roku, a cała inwestycja ma zostać zakończona w 2029 roku

Modernizacja przyniesie kompleksową zmianę infrastruktury. Zamiast dotychczasowego jednego peronu, powstaną dwa 200-metrowe obiekty, wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Największą zmianą będzie budowa tunelu podziemnego, który zastąpi dotychczasową kładkę. Nowe przejście zostanie wyposażone w pochylnie, schody i windy, co znacząco poprawi dostępność dla wszystkich pasażerów i osób z ograniczoną mobilnością.
– Perony zostaną połączone z wiaduktem przy ulicy Gierdziejewskiego za pomocą schodów i wind. Przebudowa obejmie również modernizację sieci trakcyjnej oraz budowę parkingu po północnej stronie przystanku dla 30 samochodów – przekazuje PKP.
Dzięki przebudowie, przystanek zyska możliwość obsługi ruchu pasażerskiego na dwóch kluczowych liniach kolejowych: nr 3 (Warszawa – Poznań) oraz nr 507 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki). Ta zmiana umożliwi lepszą obsługę połączeń, w tym pociągów kursujących od strony stacji Warszawa Gdańska.
Przetarg na realizację projektu został już ogłoszony. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano na I kwartał 2026 roku, a całkowite zakończenie prac na 2029 rok.
– Zmiany na przystanku Warszawa Gołąbki to nie tylko poprawa estetyki i funkcjonalności, ale przede wszystkim realna korzyść dla pasażerów – większy komfort podróży, lepsza dostępność i nowoczesna infrastruktura, która odpowiada na potrzeby współczesnego transportu kolejowego – dodaje PKP.