W ciągu ul. Marsa i al. Generała A. Chruściela „Montera” powstanie tunel
- W Rembertowie powstanie kolejny – po wiadukcie w ciągu ul. Chełmżyńskiej – bezkolizyjny przejazd przez tory kolejowe. Będzie nim tunel u wylotu ul. Marsa, na którego budowę właśnie ogłoszony został przetarg - przekazał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosili dziś przetarg na budowę tunelu w ciągu ul. Marsa i al. Generała A. Chruściela „Montera”, pomiędzy Nowym i Starym Rembertowem. Inwestycja umożliwi bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową i wpłynie na bezpieczeństwo. Od lat czekają na nią mieszkańcy dzielnicy.
Firmy zainteresowane składaniem ofert mają na to czas do 22 listopada. Wybrany wykonawca będzie miał 29 miesięcy na realizację prac. Wraz z tunelem ma być również budowana ul. Pociskowa.
– Konsekwentnie inwestujemy w poprawę bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców stolicy przebudowując niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami w bezkolizyjne wiadukty i tunele. Trwają już prace przy wiadukcie w ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie, a dziś ogłaszamy przetarg na tunel w tej samej dzielnicy – przy ul. Marsa. Ale na tym nie koniec – w najbliższych dniach otworzymy oferty na tunel, który powstanie w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w Wesołej – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Co powstanie?
Nowa droga prowadząca do tunelu rozpocznie się u zbiegu ulic Marsa i Ilskiego, gdzie wybudowane zostanie rondo. Tunel, biegnący pod torami kolejowymi oraz ulicą Cyrulików, będzie miał jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz nowe przystanki autobusowe. Zostaną one skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy za pomocą łączników. Wyjazd z tunelu zaplanowano pośrodku al. Chruściela „Montera”, na wysokości ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu al. Chruściela „Montera” z ul. Cyrulików powstanie rondo, które zapewni wszystkie relacje skrętne, w tym możliwość zawracania.
Ulica Bellony od skrzyżowania z ul. Pociskową do likwidowanego przejazdu oraz ulica Marsa od przejazdu do ulicy Ilskiego zostały zaprojektowane jako drogi jednokierunkowe w stronę ronda, z dopuszczonym pod prąd ruchem rowerowym. Ulica Pociskowa zyska połączenie z ulicą Ilskiego – będzie to droga dwukierunkowa z obustronnymi chodnikami i zapewni dojazd do posesji sąsiadujących z drogą, w tym do znajdującego się tu centrum handlowego.
Chodniki dla pieszych po południowej stronie torów kolejowych będą po obu stronach jezdni. Chodnik po lewej stronie prowadzić będzie od skrzyżowania ul. Marsa i Ilskiego do zachodniego przejścia podziemnego na peron kolejowy, a chodnik prawostronny do przejścia wschodniego. Nowe chodniki znajdą się na poziomie terenu i będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei po stronie północnej torów kolejowych chodniki powstaną po obydwu stronach al. Chruściela „Montera” i ul. Cyrulików.
fot. UMW