mobile
REKLAMA

Zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich – budowa tunelu tramwajowego

W nocy z 18 na 19 października wprowadzone zostaną istotne zmiany w ruchu drogowym w okolicy Dworca Zachodniego. Rozpoczyna się bowiem budowa kolejnego etapu tunelu tramwajowego, który połączy Aleje Jerozolimskie z trasą do Dworca Zachodniego. Od tej pory ruch pojazdów będzie odbywał się tylko po północnej jezdni, gdzie kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy w każdą stronę, w tym buspasy

Informacja prasowa
Zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich – budowa tunelu tramwajowego

Rozszerzenie prac budowlanych

Wykonawca trasy tramwajowej przygotowuje się do intensyfikacji prac na wysokości Alej Jerozolimskich. Budowa tunelu tramwajowego wymaga zamknięcia jezdni południowej, prowadzącej w kierunku centrum. Od sobotniej nocy (18/19 października), ruch w obu kierunkach zostanie przeniesiony na północną nitkę. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ogólnodostępne oraz buspasy.

Utrudnienia pojawią się już na odcinku za skrzyżowaniem z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r., gdzie kierowcy jadący do centrum stracą jeden pas. Następnie, po kilkudziesięciu metrach, zostaną skierowani na przeciwny pas ruchu, by na właściwą trasę powrócić przed skrzyżowaniem z ulicą Sokołowskiego „Grzymały”. Z kolei dla jadących w kierunku Włoch, zamknięty zostanie lewy pas od skrzyżowania z ulicą „Grzymały”, a dla kierowców od strony centrum wyznaczono dodatkowy pas do zawracania.

 

Zmiany dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej

Ruch pieszych i rowerzystów również ulegnie modyfikacji. Wzdłuż Alej Jerozolimskich, po stronie parku Pięciu Sióstr, zajęty zostanie chodnik oraz ścieżka rowerowa. Tymczasowo wytyczony zostanie wspólny ciąg pieszo-rowerowy o szerokości trzech metrów, który będzie przebiegał przez plac budowy. Na odcinku pomiędzy ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. a strefą robót, rowerzyści będą musieli dzielić przestrzeń z pieszymi.

Podziemne przejście pod Alejami Jerozolimskimi pozostanie dostępne, jednak zamknięte zostaną jedne z prowadzących do niego schodów po stronie parku. Warto również pamiętać, że chodnik po północnej stronie przy Dworcu Zachodnim zostanie zwężony o kilkadziesiąt centymetrów.

Dla pasażerów komunikacji miejskiej również zaplanowano zmiany. Autobusy będą kursować buspasami wytyczonymi na północnej jezdni. Przystanek dla linii jadących w kierunku Włoch i Woli pozostanie na dotychczasowej lokalizacji, natomiast przystanek w stronę centrum zostanie przesunięty bliżej ulicy Sokołowskiego „Grzymały”.

 

Alternatywne trasy

W związku z utrudnieniami na głównej trasie, wykonawca zachęca kierowców do korzystania z objazdów. Aby zmniejszyć korki, w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich (łączącym Aleje Jerozolimskie z al. Prymasa Tysiąclecia) oraz w części tunelu pod torami al. Prymasa Tysiąclecia, wytyczone zostaną dwa pasy ruchu. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo w kolejnym tygodniu.

 

Jak przebiegnie budowa?

Budowa tunelu tramwajowego będzie realizowana tzw. metodą podstropową. Pierwszym etapem będzie demontaż obecnej nawierzchni i usunięcie kolizji infrastrukturalnych. Następnie ruszą prace nad murami prowadzącymi dla ścian szczelinowych oraz przesłoną zabezpieczającą przed wodami gruntowymi, którą wykonawca zamierza zrealizować techniką iniekcji strumieniowej (jet-grouting). Po wykonaniu ścian i górnego stropu, teren zostanie przywrócony do stanu pierwotnego, a kolejne prace będą już odbywać się pod ziemią.

 

Kolejne zmiany w ruchu

W najbliższych miesiącach zaplanowane są dalsze zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich, które będą wdrażane etapami. Pomimo prowadzonych prac, ulica pozostanie przejezdna, choć kierowcy muszą liczyć się z przekładaniem ruchu na kolejne odcinki. Utrudnienia w tym rejonie potrwają do wakacji 2025 roku.

Dodatkowo, na przełomie października i listopada br. prace budowlane rozpoczną się również na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, na odcinku pomiędzy ulicami Szczęśliwicką a Grójecką. Podobnie jak w Alejach Jerozolimskich, ruch będzie odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach.

Fot.: Tramwaje Warszawskie

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda