mobile
REKLAMA

''Właśnie powstaje jeden z największych odkurzaczy w Warszawie” - jak postępują prace nad rozbudową II linii metra?

Rozbudowa II linii warszawskiego metra wraz z zakupem nowego taboru to inwestycja o strategicznym znaczeniu, zarówno dla stolicy, jak i całej Polski. Projekt ten wspiera unijne cele w zakresie energii i klimatu oraz realizuje założenia Porozumienia Paryskiego. Zakończenie prac zaplanowano na listopad 2026 roku.

Karolina Najda
''Właśnie powstaje jeden z największych odkurzaczy w Warszawie” - jak postępują prace nad rozbudową II linii metra?

Co już zostało wykonane, a co jest w trakcie realizacji?

W ramach ostatniego etapu zachodniego odcinka II linii metra - biegnącego od szlaku za stacją C4 Bemowo - powstaną:

  • Trzy nowe stacje pasażerskie: Karolin, Chrzanów i Lazurowa, wraz z tunelami szlakowymi i torami odstawczymi,
  • Dwie wentylatornie szlakowe: V2 i V3.
  • Tunel łączący stację Karolin ze Stacją Techniczno-Postojową,
  • Stacja Techniczno-Postojowa Mory – kluczowe zaplecze operacyjne dla linii M2.

Stacja Techniczno-Postojowa Mory – centrum obsługi II linii metra

STP Mory to nowoczesne centrum warsztatowe i administracyjne. To właśnie tutaj będą parkowane i serwisowane pociągi, przeprowadzane okresowe przeglądy techniczne, naprawy oraz konserwacja składów metra.

Obecnie trwają prace nad:

  • halą taboru pomocniczego,
  • małą elektrowozownią – która jest już ukończona w około 80%,
  • komorą odkurzania – zwaną jednym z „największych odkurzaczy w Warszawie”.

Mała elektrowozownia 

- Obiekt ten wyposażono w 12 kanałów przeglądowych, w których co 2–3 miesiące będą wykonywane przeglądy niższego rzędu. Cała hala ma długość około 150 metrów - czyli tyle, ile przeciętna stacja metra. Prace nad tą częścią infrastruktury zbliżają się do końca - powiedziała podczas oprowadzania po terenie przedstawicielka Metra Warszawskiego.

Parametry inwestycji:

  • Długość III etapu: 4 km,
  • Całkowita długość tuneli: 6,4 km,
  • Kubatura obiektów (stacje + wentylatornie): 296 285 m³.

Wsparcie z Funduszy Europejskich

Projekt realizowany jest w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027” i stanowi jedno z kluczowych przedsięwzięć w obszarze zrównoważonego transportu miejskiego. Jego realizacja przyczyni się do: ograniczenia emisji zanieczyszczeń, poprawy jakości powietrza w mieście, zwiększenia dostępności komunikacyjnej zachodniej części Warszawy.

fot. Karolina Najda
 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda