Czy warto reklamować firmę przez outdoor?
OOH, czyli reklama zewnętrzna, to świetny pomysł na skuteczne reklamowanie firmy. Z takiego rozwiązania korzystają nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale też mniejsze. W samej Warszawie znajdziemy tysiące nośników reklamowych, z czego samych powierzchni typu city transport jest około 6,5 tys. Czy warto je wykorzystać w promocji swojego biznesu?
OOH - dlaczego jest tak często stosowana przez największe firmy?
Reklama outdoorowa zajmuje obecnie czołową pozycję, razem z telewizyjną oraz internetową pośród najpopularniejszych sposobów na wypromowanie usług i produktów. Wykorzystuje ona chwytliwe hasła reklamowe, a ponadto ciekawe i zapadające w pamięć grafiki i zdjęcia. Ich celem jest dotarcie do potencjalnych klientów, w przestrzeni publicznej. Przeważnie stosowane formy takiej reklamy to:
- billboardy,
- citylighty,
- city transport,
- DOOH - digital OOH.
Takie reklamy cechują się szerokim zasięgiem i powinny stanowić część szeroko zakrojonej strategii marketingowej. W Polsce cieszą się obecnie ogromną popularnością, gdyż są w stanie zainteresować sporą grupę konsumentów. Jak wskazują badania, 23% osób odwiedzi sklep, po obejrzeniu jego reklamy OOH, a billboardy ogląda w sposób świadomy 73% kierowców.
Skuteczna reklama zewnętrzna wykorzystywana jest też przez instytucje finansowe. Mowa tu przede wszystkim o bankach oraz agencjach ubezpieczeniowych. Z reklamy typu outdoor korzystają też sektory, które zajmują się telekomunikacją, rozrywką oraz kulturą. Na billboardach nierzadko pojawiają się oferty, które pochodzą z branży odzieżowej, biżuteryjnej, deweloperskiej, a także perfumeryjnej. Reklamowane są również produkty FMCG, do których trzeba wliczyć przede wszystkim artykuły spożywcze oraz środki czystości.
Dlaczego reklama outdoor jest tak popularna w Polsce?
Okazuje się, że zewnętrzna forma rozgłosu jest nieodłącznym elementem kampanii wizerunkowych i procesu wprowadzania na rynek nowych marek. Najczęściej wykorzystywane są nośniki reklamowe w formie billboardów. Często wynajmowane są one przez duże, powszechnie znane na rynku polskim oraz światowym firmy. Przeważnie taka forma reklamy zewnętrznej jest elementem prowadzenia kompleksowej kampanii reklamowej.
W proces projektowania takich kampanii często zaangażowane są domy mediowe. To właśnie one wybierają najatrakcyjniejsze nośniki OOH, od wielu różnych operatorów. Dom mediowy dobiera również czas ekspozycji reklam, tak aby pokrywały się one z pozostałymi działaniami marketingowymi. Jego zadaniem jest również dopasowanie każdego materiału promocyjnego do siebie w taki sposób, żeby tworzył spójną całość.
Czy z billboardów korzystają tylko wielkie przedsiębiorstwa?
Reklama OOH umożliwia firmom cechującym się mniejszym obszarem działania, skuteczne promowanie swoich usług oraz produktów. Dlatego reklama zewnętrzna jest świetna w przypadku prowadzenia małych oraz średnich firm. Dzięki niej możliwe jest skuteczne konkurowanie z gigantami na polskim rynku. Okazuje się, że niewielka inwestycja pod postacią wynajętego nośnika reklamowego może przynieść wiele korzyści. Umiejscowienie billboardu ma jednak kluczowe znaczenie. Celem jest to, żeby mogło go zobaczyć jak najwięcej ludzi. Dlatego warto wybierać ruchliwe skrzyżowania bądź miejsca, gdzie każdego dnia spaceruje dużo osób. W przypadku większych miast nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiedniego miejsca na reklamę zewnętrzną w postaci billboardu, czy citylightu.