Dlaczego metro jeździ wolniej?
Od października do końca roku pociągi pierwszej linii metra będą zwalniać na krótkich odcinkach trasy. Powodem są prace związane z wymianą szyn podziemnej kolejki.
Do końca roku wymienionych zostanie około 3 km szyn na odcinku od stacji Pole Mokotowskie do Centrum oraz od Dworca Gdańskiego do Marymontu. W związku z koniecznością wyłączenia napięcia prace prowadzone są nocą. Napięcie w trzeciej szynie jest wyłączane na ok. trzy godziny, ale czas pracy, jakim dysponują pracownicy, jest krótszy. Prace, jak wyjaśnia spółka Metro Warszawskie, prowadzone są w kilku etapach. Stare odcinki szyn są wycinane, a w ich miejsce są wstawiane nowe o długości 120 m, które następnie są łączone z istniejącymi szynami za pomocy tzw. złączy awaryjnych. Jedna noc pozwala na wymienienie jednego takiego 120-metrowego odcinka. W czasie kolejnych nocy wymienione odcinki są spawane w całość. Między nową a starą szyną występuje różnica wysokości i to ze względu na nią i dla bezpieczeństwa prędkość przejazdu jest ograniczana do 15 km/h. Po spawaniu szyn prędkość jest sukcesywnie zwiększana do 40 km/h.
Według rzeczniczki metra - Anny Bartoń - opóźnienia nie powinny być większe niż 1,5 minuty, ale w godzinach szczytu może dojść do "spiętrzenia" pociągów.





















![[Rozwiązanie konkursu] Spektakl „Piotruś Pan” wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/efc19594e211d31d91a8c30352466699c5900dc1.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl „Piotruś Pan” wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/4220062c4a3bc4a89accbe6eeeadbeffc25cc607.jpeg)
![[Rozwiązanie konkursu] Wyślij swoje świąteczne życzenia i wygraj publikację w gazecie „Informator Stolicy”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/8abf53ae5e6bb60e0a46c0cb4da4f5a822bee3aa.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Po słonecznej stronie życia” – wygraj książkę Damiana Abramowicza](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/d0e3e375dcad54d827756f7f588561f4018ff4cc.png)















