mobile
REKLAMA

Dlaczego metro jeździ wolniej?

Od października do końca roku pociągi pierwszej linii metra będą zwalniać na krótkich odcinkach trasy. Powodem są prace związane z wymianą szyn podziemnej kolejki.

Redakcja
Dlaczego metro jeździ wolniej?

Do końca roku wymienionych zostanie około 3 km szyn na odcinku od stacji Pole Mokotowskie do Centrum oraz od Dworca Gdańskiego do Marymontu. W związku z koniecznością wyłączenia napięcia prace prowadzone są nocą. Napięcie w trzeciej szynie jest wyłączane na ok. trzy godziny, ale czas pracy, jakim dysponują pracownicy, jest krótszy. Prace, jak wyjaśnia spółka Metro Warszawskie, prowadzone są w kilku etapach. Stare odcinki szyn są wycinane, a w ich miejsce są wstawiane nowe o długości 120 m, które następnie są łączone z istniejącymi szynami za pomocy tzw. złączy awaryjnych. Jedna noc pozwala na wymienienie jednego takiego 120-metrowego odcinka. W czasie kolejnych nocy wymienione odcinki są spawane w całość. Między nową a starą szyną występuje różnica wysokości i to ze względu na nią i dla bezpieczeństwa prędkość przejazdu jest ograniczana do 15 km/h. Po spawaniu szyn prędkość jest sukcesywnie zwiększana do 40 km/h.

Według rzeczniczki metra - Anny Bartoń - opóźnienia nie powinny być większe niż 1,5 minuty, ale w godzinach szczytu może dojść do "spiętrzenia" pociągów.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda